Eigenwijze Vacheron Constantin

De Historiques American 1921 in platinum 

.

.

.

.

.

.
Het origineel uit de 20er jaren:

Vanaf $ 42.700,00

-> Artikel

5 likes

Prachtig. En voor de juiste pols. :grinning:

1 like

Eindelijk een reissue welke mooier is dan het origineel. Helaas wel “iets” boven budget

2 likes

3 likes

Mooi hoor.
Maar waarom wel de wijzerplaat in een hoek van 45 graden, maar niet de subdial? Dat slaat nergens op.

4 likes

Heb hier helemaal niets mee, geef mij het geld maar!

1 like

Omdat ze dan een ‘standaard’ uurwerkje kunnen gebruiken. Dit om de plaatsing van de kroon kunnen behouden t.o.v. het origineel.

Althans dat is de enige reden die ik kan verzinnen. Waarschijnlijk krijg je een ander antwoord als je het aan Vacheron vraagt.
Het is namelijk een design element. De subdial zorgt dat de 45graden hoek wordt opgevangen door hem precies andersom te plaatsen. Zo hebben we een betere balans op de wijzerplaat kunnen creëren. :wink:

Oh, ook deze mogen ze aan iemand anders verkopen. :slight_smile:

2 likes

Ik bedoel niet de positie van de subdial, maar de secondenstand.
De 60 van de subdial staat op 0 graden, terwijl de twaalf van de uurmarkers op 45 graden begint.

3 likes

Dan is het nog simpeler en zal het dus enkel een design elementje zijn i.c.m. de plaatsing van de subdial. Dus precies de andere hoek t.o.v. de andere indexen. Vacheron heeft wel vaker van dat soort ‘design elementjes’ in haar horloges.
Het zal de afleesbaarheid iig niet ten goede komen.

2 likes

Als ze de print van de subdial in dezelfde hoek zouden hebben gedraaid als de wijzerplaat, zou het er niet zo vreemd uitzien als nu het geval is. Het draaien van de subdial heeft m.i. in dit geval 0,0 gevolg voor het uurwerk.

1 like

5 likes

Volgens mij was dat al duidelijk geworden. Ik had het in eerste instantie ook over de plaatsing van de subdial.

1 like

Prachtig mooi horloge van een prachtig mooi merk! :+1:

3 likes

That’s
 so wrong :confounded:

En je kunt zien hoe laat het is, met gestrekte arm
 1920? :sunglasses:

Die oriëntatie van de subdial is idd onlogisch en lelijk. En 40 bij 40 is nogal fors voor dit design.

Monochrome-watches slaat de plank wel mis als ze zeggen: "If the watch was worn on the right wrist, it was possible to read time while keeping your hands on the steering wheel."
Dat moet toch echt de linkerhand zijn.

Oh, die is leuk. Die zou prima om de pols passen. Eindelijk weer eens iets onderscheidends tussen al die Rolexen en Speedmasters hier.

3 likes

pfff yesss :slight_smile:

1 like

Ik ben het deze keer roerend met je eens! :grin: :smiley:

1 like

Haal de naam “Vacheron Constantin” van de wijzerplaat en dan ben ik benieuwd wat de meerderheid er dan van vindt

2 likes