Iedereen mag van mij ook bieden wat hij wil. Als dat € 300,- is voor een leuke Rolex, dan maakt de bieder zich belachelijk en dan laat ik hem dat ook even weten. Stukje opvoeding.
En als er in de tussentijd een service is gedaan? Of als er een mooie band bij is gekocht?
Dan mag je toch wel wat hoger gaan zitten. Of veel lager als je toevallig snel contant nodig hebt.
Vragen staat vrij, bieden ook. Mij boeit het verder niet als een ander wat winst maakt, de ene keer pak je wat, de andere keer verbrand je wat. Is een onderdeel van de hobby imho.
Gr. Roel
Krabong Schreef:
En als er in de tussentijd een service is gedaan?
Of als er een mooie band bij is gekocht?
Dan mag je toch wel wat hoger gaan zitten. Of veel
lager als je toevallig snel contant nodig hebt.Vragen staat vrij, bieden ook. Mij boeit het
verder niet als een ander wat winst maakt, de ene
keer pak je wat, de andere keer verbrand je wat.
Is een onderdeel van de hobby imho.Gr. Roel
Watjammer… Ik ben het met je eens,:)-D
het ging mij om het niet nakomen van afspraken, dacht toch dat ik duidelijk was geweest
tot 2x toe zelfs
en lage biedingen of onzinnige inruil voorstellen, ach daar kan ik eenstuk beter tegen
Krabong Schreef:
En als er in de tussentijd een service is gedaan?
Dan mag je toch wel wat hoger gaan zitten. Of veel
lager als je toevallig snel contant nodig hebt.Vragen staat vrij, bieden ook. Mij boeit het
verder niet als een ander wat winst maakt, de ene
keer pak je wat, de andere keer verbrand je wat.
Uiteraard, een service of nieuwe/extra band geeft een meerwaarde aan het horloge en rechtvaardigt een hogere vraagprijs.
Ik heb het dan ook over specifieke gevallen waarin het om 1-op-1 “doorschuiven” van horloges gaat met winstoogmerk.
In elk geval blijkt daarbij niet uit de nieuwere advertentie dat er een service is uitgevoerd en/of een extra band is aangeschaft.
Maar, zoals gezegd: het stoort me niet heel erg. Ik vond het in elk geval vermeldenswaardig
Groeten,
Rob
schmeink Schreef:
het ging mij om het niet nakomen van afspraken,
dacht toch dat ik duidelijk was geweest
tot 2x toe zelfsen lage biedingen of onzinnige inruil voorstellen,
ach daar kan ik eenstuk beter tegen
Goedemiddag,
Ik lees net pas je latere posts. Ik heb niets gezegd (
Groeten,
Rob
RDK Schreef:
Krabong Schreef:
En als er in de tussentijd een service is
gedaan?
Dan mag je toch wel wat hoger gaan zitten. Of
veel
verder niet als een ander wat winst maakt, de
ene
keer pak je wat, de andere keer verbrand je
wat.
Uiteraard, een service of nieuwe/extra band geeft
een meerwaarde aan het horloge en rechtvaardigt
een hogere vraagprijs.Ik heb het dan ook over specifieke gevallen waarin
het om 1-op-1 “doorschuiven” van horloges gaat met
winstoogmerk.
In elk geval blijkt daarbij niet uit de nieuwere
advertentie dat er een service is uitgevoerd en/of
een extra band is aangeschaft.Maar, zoals gezegd: het stoort me niet heel erg.
Ik vond het in elk geval vermeldenswaardigGroeten,
Rob
Ik ben toch wel benieuwd naar concrete voorbeelden. Mij is in elk geval nooit opgevallen dat er gekocht/verkocht werd met winstoogmerk.
Ik betwijfel ook of dit forum daarvoor geschikt is.
marijn Schreef:
Ik ben toch wel benieuwd naar concrete
voorbeelden. Mij is in elk geval nooit opgevallen
dat er gekocht/verkocht werd met winstoogmerk.
Ik betwijfel ook of dit forum daarvoor geschikt
is.
Tja… Ik heb expres geen concrete voorbeelden genoemd aangezien ik er niet op uit ben forumleden (al dan niet terecht)
te beschuldigen of anderszins “herrie” te schoppen.
Zoals ik in mijn eerste post aangaf dacht ik dat de discussie in dit topic ging over “onzinbiedingen”. Daarom kwam ik met
dit onderwerp op de proppen.
Ik wil het vooral gezellig houden, het was eerder een constatering dan een aanklacht.
Voor voorbeelden: de zoekfunctie is je beste vriend
Groeten,
Rob
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Wat mensen bieden boeit me eigenlijk niet en weinig vragen is luiheid zeggen ze bij ons in de branche. Echter ben ik het eens wanneer mensen hun afspraken niet nakomen.
Helaas recent ook ondervonden dat ik een ruilvoorstel krijg, in princiepe akkoord ga en vervolgens geruime tijd niets hoor. Dan wordt er een heel ander voorstel gedaan en werderom geen andwoord. Dit had ik niet verwacht van mede enthausiasten op het forum. Jammer Men kan zich bedenken, echter laat even iets horen dan weet men ook waar je aan toe bent. IMHO zijn dat gewone omgangsvormen.
Inderdaad schofterig als je eerst interesse toont en daarna niets meer laat horen, dat heb ik iig nog nooit gedaan. Wel een aantal keer interesse getoond en toch besloten niet te kopen maar dat zal ik altijd laten weten. Omgangsvormen gaan overal achteruit en kennelijk dus ook hier, jammer.
Waarom zo’n @#$%& dan niet meteen aan de schandpaal genageld zodat de rest van het HF daarvan op de hoogte is en er zijn voordeel mee kan doen.
Ik post vrij weinig ,maar lees veel , en heb een enkele keer wat te koop aangeboden wat goed gegaan is.
Ik zou ook gruwelijk balen van personen die ingaan op een te koop staand object en dan zonder afzegging de zaak laten lopen, dat is geen zaken doen,en ondermijnt de betrouwbaarheid van dit forum.
Dus, imo, kun je deze personen beter in het openbaar bekend maken of mag dat hier ook niet ivm met de wet op de privacy??waar in het dagelijkse leven alles mee kapot gemaakt wordt.
rien66 Schreef:
Waarom zo’n @#$%& dan niet meteen aan de
schandpaal genageld zodat de rest van het HF
daarvan op de hoogte is en er zijn voordeel mee
kan doen.
Ik post vrij weinig ,maar lees veel , en heb een
enkele keer wat te koop aangeboden wat goed gegaan
is.
Ik zou ook gruwelijk balen van personen die ingaan
op een te koop staand object en dan zonder
afzegging de zaak laten lopen, dat is geen zaken
doen,en ondermijnt de betrouwbaarheid van dit