Eindelijk! NA nummer 2: Seiko SPB197 Prospex Alpinist

Thanks!

Moet zeggen dat ik blij ben met m’n keuze! Waar ga jij nu voor?

Ja moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar DHL’s eigen regels omtrent het achterlaten van pakketjes. Misschien dat ik er maandag wel een telefoontje aan waag!

Thanks Ed!

Uiteindelijk wel inderdaad! Heb je hem al lang?

Thanks! Zag ik die van jou trouwens laatst langskomen in het blauwe gedeelte? :scream:

2 likes

Nog een plaatje van vanmiddag met het zonnetje erbij :slightly_smiling_face: In de hoop dat er nog vele volgen

1 like

Yup. Ik heb 'm niet meer. Die is geslachtofferd om een deel van een Santos te bekostigen. Ik waardeer deze Alpinist erg, maar een Santos is het waard.

1 like

Dan is het voor een goed doel geweest! Vind de Santos persoonlijk ook echt een beauty.

1 like

Ja is absoluut een keuze om heel blij mee te zijn. Ik heb mijn zinnen op een breitling chrono gezet, dus ik mag nog even doorsparen​:rofl: heb pas de seiko coutura aangeschaft, en had al een seiko SSC675P1 dus zit op Seiko gebied goed. Vandaar even een stapje verder kijken. Maar de Alpinist ga ik zeker ook een keer in mijn bezit krijgen. :grin:

1 like

Als ik alles had kunnen houden wat ik ooit gehad heb, inclusief de Glacier, had ik ze zeker nog gehad. :slight_smile: Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren.

Maar je gaat er veel plezier van hebben. Dit soort Alpinisten hebben me 6 jaar begeleid in de wereld. Prima horloges.

1 like

Een fraaie Alpinist :ok_hand:Veel draag plezier !

1 like

Vanaf dit voorjaar heb ik ‘m en in de zomer veel gedragen. Op een of andere manier vind ik het een zomer horloge. Merk dat ik ‘m nu weer wat minder draag.

1 like

3 likes

Mooi hoor! Succes met de zoektocht/aankoop. Ben benieuwd.

Ja was het maar zo makkelijk he! Maar met de Santos heb je wel echt een topper ter vervanging natuurlijk.

Thanks!!

Begrijp ik ergens wel, een straaltje zonlicht doet hem wel echt opleven natuurlijk. Hoop hem persoonlijk wel veel te gaan gebruiken in de winter, vind het winterweer namelijk ook wel weer bij de ijs/gletsjerblauwe kleur passen :smiley:

2 likes

Mooie wijzerplaat!!

Gefeliciteerd. Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Beste Mick. Dit is een prachtig horloge. Ik weet zeker dat je er veel plezier van zal beleven en dat is je gegund. Maar dit is geen Mountain Glacier. Dit is een Seiko SPB197. Het verschijnen van dit model binnen enkele maanden nadat ik mijn limited edition SPB199 Mountain Glacier had gekocht, bracht me tot de beslissing om nooit meer een Seiko te kopen. En hoewel het natuurlijk een gevecht tegen de bierkaai is, verzet ik me tegen het verwateren van het verschil tussen de twee. Met hartelijke groet.

1 like

Hoi Zen Je hebt helemaal gelijk, excuus! Dit is inderdaad de SPB197J1 en niet de Mountain Glacier. Kan me goed voorstellen dat er de nodige frustratie is geweest rondom het uitkomen van deze niet gelimiteerde uitgave en dat je je ertoe inzet dat het verschil in acht wordt genomen. Hopelijk heb je nog wel plezier van de echte Mountain Glacier Alpinist!

Groetjes,

Mick

1 like

Ik heb overigens geen mogelijkheid de titel aan te passen vanwege mijn trustlevel anders zou ik dit doen. Kan iemand met een hoger trustlevel wel voor mij doen of moet daar een moderator aan te pas komen?

Gefeliciteerd met je Alpinist, veel draagplezier :+1: :ok_hand:. Zou DHL wel even plagen, waar blijft mijn pakketje :rage:

1 like

Zoals ik al aangaf vind ik het een prachtig horloge. Maar ik draag hem nooit. Niet vanwege die ergernis ooit, noch vanwege de waarde als LE. Ik grijp eerder naar de rest van de collectie. Voor mij heeft ie als field watch wel een functie binnen de collectie.

1 like

Een prachtige aanwinst.

1 like

Dit type Seiko is en blijft bijzonder.

1 like

Thanks Fred! Ga ze op z’n minst wel even vragen hoe het zit met hun regels. Wil de bezorger ook geen problemen opleveren want het is een erg aardige kerel.

1 like