Eindstand na 1 jaar flippen

Het jaar loopt weer ten einde en daar horen lijsten en overzichten bij. In mijn geval een overzicht van 1 jaar horlogegekte.

Ik ben het jaar begonnen met een bescheiden collectie liefhebbershorloges en heb de afgelopen maanden als een malle m’n collectie uitgebreid. Op het hoogtepunt was m’n collectie 35 stuks groot en paste al lang niet meer in de 10 vakjes van m’n horlogekoffer. Tijd voor een nieuwe koffer en er kwam een 20-slots Friedrich23 koffer.

2 Maanden geleden besloot ik dat het toch wel uit de hand aan het lopen was en onder het mom van “meer is minder” besloot ik wat klokjes te flippen en m’n collectie omlaag te brengen tot een handvol blijvertjes.

De Friedrich23 werd vervangen door een custom made koffer met niet meer dan 15 vakjes en alles wat er niet in paste en nauwelijks gedragen werd, moest vertrekken.

Het eindresultaat is een koffer met klokjes met zo min mogelijk overlap, die ik allemaal regelmatig draag en die alle situaties en kledingkeuzes kunnen afdekken. Hiermee ben ik voorlopig even klaar. Er komen dit jaar alleen nog wat straps binnen. Verder staat er even niets op mijn wenslijst.

Huidige collectie:

diver staal: Tudor Pelagos

diver rubber: Crepas l’ocean 1200m

diver leer: MKII Milsub

dress staal: MKII Kingston

dress leer: Longines Conquest Heritage LE

sport staal: Tag Heuer Monaco

sport leer: Omega Speedmaster Professional

gmt: Sinn 856 UTC

vintage look staal: MKII Stingray

vintage look leer: Halios Tropik B

beater staal: Marathon TSAR

beater rubber: MKII Paradive

Dan heb ik nog 2 klokjes die gewoon awesome zijn:

Armida A8

Marathon Gallet & Co Navigator uit de Golfoorlog

Dan staan er nu nog te koop een Poljot Strela en een Steinhart Ocean Vintage GMT.

Geflipt het afgelopen jaar:

  • MKII Nassau 1001
  • Halios Tropik SS
  • Halios Tropik B brown
  • Poljot Okeah
  • Tissot PR 516 GL heritage
  • Tissot Le Locle
  • Steinhart OVM
  • Precista PRS-18A
  • Dagaz CAV-1
  • Dagaz CAV-1 Type 2
  • Armida A9 500m
  • Bulova Accutron Snorkel II
  • Seiko Spirit SCEB001
  • Citizen Bullhead
  • Seiko SNZH57 FFF

Zoals gezegd, de wishlist is momenteel even leeg, maar misschien ga ik binnenkort nog verder consolideren en komt er een 14060 i.p.v. de MKII’s.

2 likes

Leuk overzicht

Mooie collectie(tu) Gunde ik me ook wel.

Heb zelf nog maar een 3-piece collection en wil er max.5…weer een doel voor 2015 :smiley:

Mooie collectie

Erg mooie collectie. Grappig om te zien hoe iemands smaak zo kan aanspreken. Ik kan zo mijn verlanglijstje voor een groot deel vullen met je huidige collectie of je inmiddels weggeflipperde klokjes.

Je hebt de L’Ocean weer uit de verkoop gehaald begrijp ik? Goede keuze, eigenlijk veel te mooi om weg te doen. Als je er over een tijdje weer van af wilt dan weet je me te vinden. Gelieve niet volgende maand want mijn horloge aankopen gaan even een tijdje op een lager pitje. Dus ergens volgend jaar zomer lijkt me prima :wink: ik zal vast beginnen met sparen…

Ik zal binnenkort ook mijn (bescheiden) jaaroverzicht maar eens maken :slight_smile:

Kan me voorstellen dat je even niks te wensen hebt, mooie collectie :~

en geweldig die koffer!:}

Wauw, dat gave koffertje is fantastisch gevuld!

Mooi hoor!

Die koffer is fantastische , is dit een one of a kind koffer ?

Mooie collectie hoor, maar moest eerlijk gezegd een beetje gniffelen toen ik las dat er weinig overlap moest zijn en ik vervolgens bijna alleen maar duikhorloges zag :wink:

Neem niet weg dat ik het meerendeel ook niet m’n horlogekist uit zou schoppen hoor. Heb zo nog steeds een leeg plekje voor een Speedmaster, haha.

Wil je een foto plaatsen van een “open” koffer? Benieuwd naar de indeling :slight_smile:

Dank

frenk Schreef:

Wil je een foto plaatsen van een “open” koffer?
Benieuwd naar de indeling :slight_smile:

Dank

Alstu

Prachtige collectie! Gefeliciteerd
Liefhebber van de MKII’s zo te zien, merk dat me al langere tijd erg aanspreekt.

Dagaz lijkt me trouwens ook erg leuk, waarom weg gegaan? Hoe zijn deze kwalitatief?

automaatje Schreef:

Die koffer is fantastische , is dit een one of a
kind koffer ?

yep, custom made, er is nog 1 andere voor zover ik weet, maar die is kleiner en minder sexy dan de mijne

Fraai hoor, dat doe je goed (tu)

Leim Schreef:

Prachtige collectie! Gefeliciteerd
Liefhebber van de MKII’s zo te zien, merk dat me
al langere tijd erg aanspreekt.

Dagaz lijkt me trouwens ook erg leuk, waarom weg
gegaan? Hoe zijn deze kwalitatief?

Dagaz is kwalitatief dik in orde voor het geld, maar had teveel overlap met de Paradive, en die is net een klasse (of 2) hoger in kwaliteit

Dankje voor de info! Dan toch maar eens die Dagaz op mijn wensenlijstje zetten…

Diepe buiging hoor … respect! :}

Recent bij een HF collega die Crepas om mijn pols gehad … fantastisch X(

Mooi overzicht, druk jaar gehad!!

Mooi horlogejaar heb je dan gehad zeg! (tu)

Heerlijke collectie. Lekker veel toolachtig. Mijn favorieten zijn de Marathon Gallet&Co, MKII paradive, Sinn en natuurlijk de Pelagos.

Bedankt voor het delen.

gr, HJR