El primero screw in crown

Jongens verpest dit topic alsjeblieft niet…

3 likes

Ik hoop wel dat TS uiteindelijk nog even terug komt in dit topic als eea wel of niet is opgelost. Ben namelijk ook wel benieuwd of je een echte Zenith El Primero fatsoenlijk gefixt krijgt buiten de officiële weg. Ook een fototje van de bewuste Zenith zou niet misstaan in dit topic…

1 like

2 likes

Bedankt voor alle suggesties. Ben primair op zoek naar horlogemaker. Wellicht kan nieuw schroefdraad gemaakt. Zal horlogemaker eerst moeten beoordelen wat het probleem exact is.
Ik zie geen lijst met horlogemakers of link.

Maar wat is nou het grote probleem met Zenith dit te laten doen? Je mag verwachten dat zij hiervoor de middelen hebben om dit te kunnen herstellen?

Je krijgt dan ook garantie op het uitgevoerde werk en dat geeft toch ook weer rust.

3 likes

Precies. Je Ferrari breng je ook niet naar de Kwik-Fit.

Lees anders - @ TS - even door wat de bezwaren zijn van een onafhankelijk horlogemaker - het zijn echt de onderdelen. Geen enkel A-merk levert nog aan niet-gecertificeerden voor dat specifieke merk.

Maar, leef je uit:

Zie je 'm hier wel?

2 likes

Mooie Rainbow, is best een Zenith reparatie waard.
Andere optie: Er is geen Zenith expert nodig om te bepalen wat het probleem is (de as vd kroon, tube) en kan ook niet veel kosten.
Daarna weet je wat te doen en welke onderdelen er gerepareerd/vervangen moeten worden en kan je besluiten om deze zelf te kopen of niet.

Heb je Veldeszenith of @Tokes al gecheckt?

1 like

Want die kan aan nieuwe Zenith onderdelen geraken?

1 like

Niet voorzover ik weet maar heb daar ook wel eens een kroon laten vervangen. Gewoon ff zelf zoeken op eBay.

De kroon vervangen dat is het probleem ook niet, de juiste kroon vinden wel.
En dan nog hopen dat het schroefdraad van de tube nog goed is.

Inderdaad is het meestal ( zoals @Floris155 aangeeft) de combinatie schroefkroon met tube. Alleen een nieuwe originele kroon is binnen korte tijd anders ook weer defect. De eerste draadgang van de schroefdraad in de tube is meestal beschadigd.

1 like

We kenne!

1 like

Daar ben ik ook proefondervindelijk achter gekomen met een IWC horloge.
Het is gewoon een extra verdien model geworden voor die gasten :scream:

1 like

Maar ook een bewaking van de kwaliteit en de uitstraling van het merk. Uiteindelijk geniet je toch weer van het horloge?

Spreekwoord: “Lang nadat de prijs vergeten is, wordt de kwaliteit nog herinnerd”

2 likes

Gewoon bla bla bla, gaat alleen over meer geld verdienen. Als je geen onderdelen aan 3de levert heb je ook geen concurrentie en kan je vragen wat je wil.
Bij wijze van breng jij je 10 jaar oude auto toch ook niet meer naar de merkdealer, die gasten vragen vaak over de €100 p/u en onderdelen zijn schreeuwend duur terwijl de dorpsgarage voor de helft werkt en soms nog meer kennis heeft dan een dealer.
Het heeft iig helemaal niets met kwaliteit te maken.
Tenminste dat is mijn mening, ik zal het niet opdringen als feit :blush:

2 likes

Je zou Nico Rijsman kunnen vragen, hij heeft ca. 2,5 jaar geleden bij Zenith een rotor voor me besteld en gemonteerd. :thinking:

Volgens mij kan Veldeszenith nog onderdelen regelen maar goedkoop wordt het nergens gok ik :slight_smile: Het horloge is het meer dan waard dus wel goed regelen!

Dat is volgens mij dan kort voor de stop van Zenith op het uitleveren van onderdelen geweest, er gaat nu geen onderdeel meer buiten hun eigen circuit…

1 like

Ah, thanks, we leren iedere dag. :slightly_smiling_face: