En de laatste aanwinst van het jaar......Turtle!

Op eerste plaatjes vond ik hem helemaal te gek. En nog steeds als alleen het horloge op de foto staat. Op de polsfoto vind ik de kussenvorm van de kast niet mooi uitkomen. En dat is juist wat ik het mooist vind aan de oude. Ik denk dat de kussenvorm verhoudingsgewijs teveel gegroeid is tov de rest van het horloge, en dat vind ik zonde.

Neemt niet weg dat het een mooi ding blijft, alleen minder mooi dan verwacht.

(Veel “ik vind” in deze reactie, maar goed :wink:)

Dank je wel :blush. Denk namelijk dat een sumo mij te groot is. ben daarom wel benieuwd naar een vergelijking

Niet de enige Bert, ik heb dat ook. Vind hem wel mooi maar vooral vnd ik het jammer dat de kast groter is. Het orgineel is al niet klein. Maar wel leuk dat Seiko eindelijk haar eigen geschiedenis gaat waarderen in het betaalbare segment (zelfs de bijnaam voor zover ik begrijp). De Reissue MM300, de Tuna’s die zijn er al even maar erg duur.

Hierbij wat foto’s van beiden. Hopelijk heb je er wat aan.

4 likes

Ik vind m gaaf… Klaar :slight_smile:

1 like

Er zijn precies nog mensen op andere fora die de kastvorm niet ‘ovaal’ genoeg vinden tov de originele…
Ik heb er alvast geen last van :grin:

1 like

Mooi, zo voor het eind van het jaar!

1 like

Jemig wat een geweldenaar! Ik kan met grote mate van zekerheid zeggen dat deze in 2016 in mijn collectie terug te vinden is :wink: Gefeliciteerd @merl

1 like

Dank je @sprinter. Het is een topper!

1 like

Dank je wel voor de genomen moeite @merl.

Sumo lijkt mij als ik je foto’s bekijk net een tikje groter en net wat langere lugs hebben… Twijfel twijfel… De sumo lijkt mij dan weer minder ‘dik’

Heb mijn polsen gemeten en ze zijn echt mini 14 cm… Denk toch dat de sumo te groot is en de turtle mss ook wel?

1 like

Graag gedaan. 14 cm is inderdaad best klein. Mijn polsen zijn 17cm maar wel wat plat dus kan ik een lug2lug van 52mm hebben zonder dat de lugs buiten mijn pols steken. Ik zou zeggen gebruik even een meetlat om te kijken of de lugs niet uit gaan steken bij jouw pols.

Vandaag wat banden gewisseld op de turtle

7 likes

Ook een mooie ‘banden swapper’!

Even een tip voor toekomstige kopers van deze serie:
Vraag aan de verkoper om de uitlijning van de chapter ring te controleren voor verzending. Er zijn best wel wat meldingen al van verkeerd uitgelijnde chapter ringen bij de nieuwe turtle.
Gelukkig is de mijne best ok.

4 likes

Er staat er nu eentje op het forum te koop…

Bedankt voor de tip! Is mij o.a. te duur.

Groet, Glenn

Wat is dat toch altijd met Seiko en die uitlijning van de chapter bezel? Met de vorige Tuna’s was dit ook al een probleem.

Waarschijnlijk doen ze de chapterringen altijd eind van de week, na de vrijdagmiddagborrel. :wink:
Vind deze ‘gouwe’ van @merl echt super mooi! En als ik de reacties hier en elders (FB, etc) zo lees voorspel ik twee dingen:
1 dit wordt een forum favorite
2 Seiko gaat hier goed wat omzet mee maken
:smiley:

2 likes

Inkoppertjes :wink:

Ik moet me best inhouden om er niet nog eentje te bestellen…misschien over een tijdje :slight_smile:

1 like

Vandaag op nato gezet.

Zit er aan te denken om double dome saffier er op te laten zetten.
Deze dus:

2 likes