En toen ineens? Precista

Mooi horloge, subdials en toch een rustige aanblik, ik snap waarom je hem wil!
Qua banden past er veel, donker bruin leer geeft een subtiel contrast en een wat warmere uitsraling, (mocht dit uberhaupt een factor zijn waar je rekeing mee wilt houden)
Enfin gewoon doen:~

Ziet er goed uit. Mooi uurwerkje ook die 3133 (tu)

Er wordt klaarblijkelijk geen 3133 meer gebruikt, maar een sea-gull st-19
Volgens de kenners ook niets mis mee

Wel zou ik inderdaad graag de voorkeur weten jullie, de 3133 of de st-19,
ik zou namelijk altijd nog voor een tweedehands broadarrow kunnen gaan

Ik heb geen voorkeur want ik kan niet vergelijken maar met de Seagull was niets mis.
Opwinden en gebruik van de chrono gingen ‘prima-de-luxe’.

Mooi horloge is het zeker! En voor dat geld al helemaal! Weet iemand wat de gangreserve van dit horloge is? En het tikgetal, is dat ‘gewoon’ 28.800?
Verder vraag ik me af hoe het zit met de kwaliteit van het glas/plastic? Is dit een beetje krasbestendig?

Als die antwoorden een beetje positief zijn, dan is het zeker een doen!

JW

De grijze band vind ik niet zo mooi…
Op de lederen band is het gelijk een héel ander horloge!
Érg mooi!
Poljot uurwerken zijn inderdaad altijd oké! Dus wat mij betreft een super klokkie!

Er zit geen Poljot meer in::o::o

ik geef op de een of andere manier toch de voorkeur aan het 3133 poljot werkje,
hebben jullie dat ook?

louis, jij bent blijkbaar ook verbaast??

Ik zal mezelf even antwoorden :wink:

de ganreserve is ongeveer 38 uur en het horloge heeft een tikgetal van 21600.

bron:

JW

Hey jw

En zij je bevindingen positief bevonden??

Ik heb dergelijke klokken ook gezien van CWC, volgens mij onder zeer nauw samenwerkingsverband met precista, of anders om
Ik post nog wel even wat fotootjes.

JeéWeé Schreef:

Mooi horloge is het zeker! En voor dat geld al
helemaal! Weet iemand wat de gangreserve van dit
horloge is? En het tikgetal, is dat 'gewoon’
28.800?
Verder vraag ik me af hoe het zit met de kwaliteit
van het glas/plastic? Is dit een beetje
krasbestendig?

Als die antwoorden een beetje positief zijn, dan
is het zeker een doen!

JW

Nou hier de andere kanshebbers, waar ik ook erg van gecharmeerd ben.
Maar de cwc val eigenlijk al af omdat de goedkoopste versie 75 pond duurder is dan de pr-5. en onder de kap huist dan ook nog eens een quartz caliber .
Maar de seiko RAF is ook een erg mooie klok.
Hoofdbrekers vooralsnog geniet de precista voorkeur
Maar ja de seiko zal ook wel weer een of ander holy grail model zijn
die zeer moeilijk te vinden is.

“In the past, the UK Ministry of Defence (MOD) had requirements for wrist chronographs which were met by various manufacturers including Lemania, Hamilton, CWC, Newmark and Precista. As with other forms of wristwatch, the military specification was relatively detailed and included drawings of how the required timepiece might look. It was not therefore unusual for watches procured from various manufacturers to look almost exactly the same. Today’s military watch collectors will often have the goal of owning one of each of a model which for all intents and purposes, is identical bar the name on the dial. Given this and the finite supply of genuine issued watches from the 1960s through to the early 1980s, then prices are ‘on the up’ so to speak and continue to be so.”

bron: watcharoo

JW

Als je niet al te bang bent voor een kras op het glas dan zeg ik: doen! :wink:
Zoals ik net citeerde zijn er meerdere militaire chronografen die behoorlijk identiek zijn, ze zijn namelijk in opdracht van de Britse overheid. Volgens mij kun je dat vergelijken met de duitse Beobachts-Uhren. Zijn er ook een heleboel van gemaakt door verschillende merken (IWC, Laco, Stowa, Wempe en A. Lange & Söhne )

JW

Hey Jeewee

Bedankt voor al de info, weet je toevallig ook nog het een of ander van de seiko
die ik gisteren nog even er bij gezet heb?? De RAF

Heeft iemand verstand van wisselkoersen e.d.? Op dit moment betaal je voor een precista prs-5 € 228,04. Lijkt me erg laag, dus mijn vraag: is het nu een geschikt moment om dit horloge te kopen?

JW

ik schrok ook van de lage stand van de pond, het lijkt mij nu een uitstekend moment om er een aan te schaffen.

lijkt me ook een geweldig idee, ik moet er alleen niet aan denken als m’n ouders merken dat ik weer geld van m’n spaarrekening heb gehaald 8-). Tis trouwens 227,99 geworden ondertussen. Maar als er één komt hier dan wordt dat sowieso inclusief vieuw back.

JW