Er zijn van die uitzonderingen

De Dynotron vind ik eigenlijk mechanisch genoeg om interessant te zijn .
Om een voor de hand liggende reden heb ik eigenlijk maar één quartz :

Dit horloge was de eerste prijs in de Rally van de Vlaamse Ardennen ,
als ik me niet vergis in 2005 .

Yo , Manu .

Ik heb deze vooral vanwege het uurwerk gekocht, 1/100 analoge chrono…

En deze in eerste instantie omdat ie “defect” was vanwege het bandje, maar het defect bleek een leeg batterijtje te zijn :slight_smile: Ik vind het flightmaster uiterlijk wel mooi.

Binnenkort hoop ik een tissot tissonic te ontvangen met hetzelfde stemvorkuurwerk dat ook in de omega F300Hz zit.

De Luminox vanwege Tritium buisjes.

Ben Sherman, omdat ik daar ook overhemden van hem. Horloge draag ik eigenlijk nooit :frowning:

Timex, perpetual calender.

Sekonda, Leuke uitstraling, kan ook voor de net.

Citizen eco drive, Goede kleinere duiker van 30 atm

Casio, als vakantie horloge, maar daar gebruik ik nu de citizen voor.

Tissot, kon ik niet laten liggen toen ik hem zag, net horloge en toch een duiker van 20 atm

Seiko, vond ik gewoon mooi

Casio, om alle klokken op gelijk te kunnen zetten

123 euro dus. Maar niet door mij betaald.

Henrik Schreef:

123 euro dus. Maar niet door mij betaald.

:S:S:

Meestal komt het door de functionaliteit. Zo heb ik sinds een paar jaar sporthorloges met ingebouwde telefoonfunctie. Ga die maar eens mechanisch maken :stuck_out_tongue:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,246044,246044#msg-246044

Verder met GPS, MP3, ABC, databank, etc.

En een paar LED-jes voor de fun.

Ja dat kan ook daar zit het knopje met de G er voor op.

De Citizen BY2000-55E

Omdat deze altijd goed loopt en geen enkel onderhoud vereist. Zelfs na weken niet dragen (niet dat dat gaat voorkomen :D).

• Eco-drive
  • Radio controlled
  • 200meter waterdicht
  • Design

gewoon om als ijkpunt te hebben voor alle automaten.

ik heb nu deze en bevalt goed. Mijn prs 18q heeft het veld verlaten en deze kwam op mijn pad. Ook een beetje vanwege de merknaam maar meer ook vanwege het verhaal erachter (speciaal voor de franse EOD ontworpen)

Om op conditie te blijven pleeg ik (tegenwoordig) zeer regelmatig een flinke wandeling te maken of een flink eind te fietsen met stukken “vals plat”.
Tijdens de wandelingen draag ik meestal een designhorloge van Alessi uit de 7000 serie naar het ontwerp van Alberto Meda

en omdat de polsen tijdens het fietsen veel schokken te verduren krijgen doe ik tijdens het fietsen een blauw LCD horloge van Nike aan de pols.