Erfstuk Plato, 17 rubis incabloc, 585 goud

Goedemiddag, ik ben nieuw hier en had een vraag over een horloge wat al geruime tijd in de kast ligt.
Op internet kan ik er niet veel over vinden, wel het merk, maar dat zijn bijna nooit echt gouden horloges.

Is dit een bijzonder stuk, en gezien er een scheurtje in het glas zit, kan ik deze (nog) ergens laten maken?
Weet iemand de waarde (ongeveer) naast de emotionele waarde?
Of moet is het dan de goudprijs? Niet dat ik hem wegdoe, maar altijd leuk om te weten.

Ik heb hier rondgespeurd en mijn interesse in horloges is gewekt.
Ik ben benieuwd of iemand me hier er meer over kan vertellen,
bij voorbaat dank.


3 likes

Voor het glaasje kun je waarschijnlijk wel bij horlogeglas.nl terecht.

Verder weet ik er niets van van dit horloge.

Dank je wel voor de suggestie, ik ga kijken.
Typisch dat er blijkbaar nog veel te winnen valt in de horlogewereld met betrekking tot internet.
Ik kan wel iets vinden, maar zeer weinig. Als ik het hier lees, hebben daar mee mensen “last” van.
Groeten

Niet alles is goed vindbaar, sommige merken zijn of niet veel verkocht of bijna niets meer van over.

Duidelijk, nogmaals bedankt.

1 like

Geen dank, ik kan er verder ook niets over vinden zo snel.

1 like

Horloge is niet een bijzonder stuk, het is wel echt 14k goud.
Verder lijkt ie in mooie staat dus een nieuw glaasje en eventueel onderhoud is wel de moeite waard.

1 like

Ook bedankt voor de reactie, hij loopt als een zonnetje, ik kan alleen niet zien hoe ik hem open krijg, het lijkt 1 stuk te zijn, kan dat?

Komt waarschijnlijk doordat het horloge geen olie meer heeft, en dat is op lange termijn slecht voor het horloge. Je kan beter dan onderhoud geven en dan kan ie weer jaren lopen.

Als de achterkant uit 1 stuk bestaat, is het waarschijnlijk een frontloader waarbij het uurwerk er door het glas uitmoet. Dan zit de rand om het glas die het glas op zijn plek houdt, houdt ook het uurwerk op zn plek.

2 likes

Ik heb al een hoop geleerd, dank daarvoor!

2 likes

Er is al een item over een Plato (dames horloge) Merk Plato

1 like