Erg gave stijl, Farer Universal

Ik zeg niet dat er geen zijn, er zijn er weinig… :wink:

En ik vind de Farer in het zwart mooier en een mooiere maat met 39,5mm. (persoonlijke smaak natuurlijk)

Oh thanks! Op zich wel een leuk idee, maar zo alleen de kroon vind ik wat minder. doe dan gewoon de hele kast :slight_smile:

1 like

Vind de linker toch echt niet lelijk, en een top grade ETA 2893 is zeker niet verkeerd.
Gelukkig hebben ze die afgekapte 6 bij 't datumvenster gefixt. Alleen die bronzen kroon blijft een beetje wennen, net een Reeses Peanut Butter Cup…
Private label spul natuurlijk (Roventa Henex) maar dat doen er zoveel tegenwoordig.

1 like

Die zwarte is inderdaad erg goed geworden, alleen die kroon (what were they thinking…)

1 like

Is dat die blog waarop nooit iets gebeurt?

dat blog

ja, inderdaad :sunglasses:

bericht is van september 2016 sunshine :wink:

hoe kwam je ineens in dit bijna jaar oude verhaal terecht? :joy:

Maar mijn bericht over jouw blog is van vandaag. Beetje saaie boel daar. Geen idee hoe ik er terecht kwam. Ik was er opeens. Dolletjes niet?

1 like

klopt, gevalletje enthousiast begonnen en toen wegens tijdgebrek in de vergetelheid geraakt

Toch jammer. Was veelbelovend.

thx, misschien pak ik het nog weer op de komende maanden aangezien de flipperitus is stilgevallen, dus tijd over :wink:

helemaal eens, leuke klokken en weer eens wat anders… Ik heb daar eerder ook al ergens op gereageerd, dan opeens zo kroon snap ik ook niet…

Maar goed, je hoeft ook niet altijd alles te snappen :stuck_out_tongue: :slight_smile:

Dit topic maar eens uit het stof trekken. Drie nieuwe chrono’s, handmatig op te winden (Sellita SW510):

De wit/rode vind ik op de foto niet de meest geslaagde combo, misschien is het in het echt wel wat. De andere twee vind ik wel super. In ieder geval alle drie wel weer echt herkenbaar Farer.

5 likes

Inderdaad mooie chronos - vooral die eerste!

1 like

Ik hou wel van wat kleur, geslaagd wat mij betreft.

1 like

Ik ben ook al een tijdje stille fan zonder ooit iets van ze te hebben gekocht. De eerdere chrono’s vond ik ook erg geslaagd qua design, maar die hadden een Piggy-back chrono module wat service blijkbaar erg lastig maakt. Erg fijn dus dat ze dat nu anders hebben gedaan. Ik vind dat ze qua design wederom een prachtig horloge hebben neergezet. Ze ontwikkelen hun modellen ook wel erg snel.

hier al een review:
https://wornandwound.com/review/farer-bernina-hand-wound-chronograph-an-exclusive-first-review/

1 like

Ik vind de blauwe handopwinder van hierboven bijzonder mooi. De zwarte ook maar de combinatie met dat zachte groen twijfel ik nog over.

Deze is ook cool!!!



2 likes

Heel erg mooi inderdaad, die met bruine dial vind ik stiekem ook erg gaaf.

Zeker, de kwaliteit is ook echt goed voor het segment waar ze in zitten.

De snelheid waarmee ze nieuwe horloges ontwikkelen is wel hoog inderdaad. Voor microbrands is die werkwijze (denk ik) verleidelijk, om zo actueel te blijven in een wereld waar elke dag wel een nieuw model wordt gelanceerd. Risico is wel dat je zo potentieel een overvloed aan modellen creëert. Kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen. :slight_smile:

Klassieke en kleurrijke fliegers:



39 mm behuizing en Sellita SW200-1 uurwerk met anti-magnetische kooi. Ergens wel jammer dat ze inmiddels bij elk nieuw model een conservatieve keuze toevoegen. Coole kleurencombi’s is toch een hun signature stijl. :heart_eyes:

Ja, zonder meer mooie stijl, die Farers. Hun designer mogen ze goed betalen. Horloge staat bij mij ook al even op de (weliswaar heel lange) wenslijst.

1 like

Ik heb de Farer Lander gehad (en af en toe beetje spijt dat ie weg is); buiten goede, originele ontwerpen vind ik dat de maten en vormen heel goed gedaan zijn. Niet groot, niet klein, heel draagbaar. Ondanks dat je er al weet best wat voor moet betalen het geld meer dan waard wat mij betreft :+1:

1 like