Erg nuttig voor bijna niets

je bebruikt toch wel de wolwas programma he?

Gnik Schreef:

Ik zal zo nog even kijken of die drie horloges nog
lopen.
ze zitten nu nog in de wasdroger, en ik kan het
niet goed zien door dat ronde venster. :wink:

En Robijntje natuurlijk, voor een zacht kroontje :smiley:

Gnik Schreef:

En Robijntje natuurlijk, voor een zacht kroontje
:smiley:

wel robijntje kleur&fijn gebruiken voor je lederen en stoffen bandjes heh. dan blijven de kleuren langer behouden.

en voor degenen die ook zo n last hebben ve stugge rubberen band, even de wasverzachter bijdoen.

:+

IK heb ook een tijdje zo’n trilbadje gebruikt. Ik geloof dat ik er ook zo rond de 2 tientjes voor betaald heb, een aantal jaar geleden. Die van mij kwam van Blokker. Ik gebruikte hem toen voornamelijk om vastgerotte onderdelen van vulpennen los te weken. Je wil niet weten wat voor troep aangekoekte oude inkt is! Het resultaat was redelijk, maar niet echt bevredigend. Bovendien ging het ding stuk na 3 maanden en was er bij Blokker geen nieuwe meer te krijgen. Garantie ho maar!

Ik ben toen gaan zoeken naar een beter apparaat, maar het moest wel betaalblaar blijven. Gevonden via een firma die regelmatig ultrasoon reinigers op Marktplaats aanbiedt: de Emmi 6. Dit ding is nu al zeker 5 jaar bij mij vrijwel dagelijks in gebruik, voornamelijk om vulpenonderdelen te reinigen, maar sinds enige tijd ook voor onvoorstelbaar vieze metalen horlogebandjes en horlogeonderdelen zoals glaasjes, kasten en dekseltjes. Ouwe inkt is vies, maar de troep die van zo’n klokje uit een rommelbak op een markt of beurs komt… blèh…yuk!

Hieronder een link met wat info over de Emmi reingers. Die van mij, model 6 is denk ik de allerkleinste, maar bevalt prima voor mijn doeleinden. Ook een vieze (zonne)bril, gouden en zilveren juweeltjes, etc, knappen er prima van op! Werkt met (warm) water en een speciaal door dezelfde firma geleverd toe te voegen reinigingsmiddel.

Kijk hier voor meer info:
http://www.warensortiment.de/technische-daten/ultraschallbad-leo-600.htm
en hier voor de Nederlandse leverancier via Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/piercings/a1000897863-ultrasone-reiniger-emmi-05-onmisbaar-in-uw-piercing-shop.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Wellicht ten overvloede, zoals in dit draadje al eerder geroepen: NOOIT een compleet horloge er in doen!

Heb je hem zonder water/vloeistof uitgeprobeerd? Dan is het geen wonder dat die kapot is gegaan :(.