Ervaring met de Seiko Prospex Alpinist?

Ik vroeg me af of er forumleden zijn die een Seiko Alpinist (Prospex variant dus de nieuwste op dit moment) hebben of hebben gehad en hun ervaring daarmee met mij willen delen? :nerd_face:

De kompasring zit los maar dat hoort.

Zo, hebben we dat ook alvast gehad. :joy:

6 likes

Haha :joy: Dat had ik al in verschillende reviews langs horen komen. Denk of hoop dat dat me niet al te veel zal storen

1 like

Heb je deze topic al gezien?

https://www.horlogeforum.nl/t/show-je-seiko-alpinist

1 like

fijn horloge, veel verschillende dials, pak de versie met de stalen band, los is die niet heel goedkoop

1 like

Had uiteraard naar topics gezocht maar blijkbaar over deze heen gekeken, thanks!

Kan mijn vragen daar dan ook beter kwijt. Wat mij betreft kan deze worden gesloten.

Ik vond de Alpinist stom. Band is of te groot of te klein, maar nooit goed. Compas ringetje zit redelijk los in de kast waardoor de minute markers niet allemaal even lang zijn. Compas draait ook te soepel waardoor dit continue gebeurt.

Heb je ocd, doe het niet. Verder een leuk ding.

1 like

Yannick, ik had je reactie hier totaal over het hoofd gezien. Bedankt daarvoor alsnog.

Heb ik wel, maar deze waarschuwing komt helaas te laat. Ik heb hem reeds besteld bij Olfer en verwacht hem over een maandje te ontvangen :rofl:

1 like

hier ook een alpinist, eu 2021 editie, als je erg last hebt van OCD kan het een dingetje worden, maar het kompas is bij mij vrij stabiel, zeker niet bij elke beweging van de pols dat het wat verdraait

Het uurwerk, de 6r35 ben ik wat minder over te spreken maar gister net terug gehad van Seiko, onder garantie laten bijstellen :slight_smile:

1 like

Heb daar niet zo’n probleem mee gelukkig.

Mwah ik heb het bijvoorbeeld wel wanneer onderdelen als een bezel insert niet perfect zijn uitgelijnd. Hopelijk kan ik het bij de kompasring beter hebben.

Vanwege grote afwijking of was er iets anders aan de hand?

Ik ben overigens voor de SPB197J1 gegaan :slightly_smiling_face:

2 likes

ja idd, in het begin liep het binnen de perken maar ging naar 50 seconden achter per dag en werd erger, helaas een dingetje van de 6r35 wat in veel horloges van Seiko zitten in de prijsrange vanaf de alpinist tot en met de king seiko’s (1700,-)

Misschien deze topic dan overslaan?