Ervaring met Seiko Presage

Prachtige horloges, zeker voor de prijs
Ik zelf zou alleen snel uitgekeken raken op zo’n open heart wijzerplaat.

1 like

Oneerbiedig gezegd; de VW golf onder de horloges. Ik heb er zelf een aantal gehad en sommige nog steeds in collectie. Doorgaans veel waar voor je geld, weinig problemen mee. In die prijsklasse is veel slechters te koop. En als je hem ook nog eens mooi vindt: doen en genieten!!!

3 likes

Ik heb een Cocktail Time Blue Moon gehad.

Dit vooral :point_down:t3:

En dit :point_down:t3:

Maar ook dit :point_down:t3:

Helaas is dit een feit :point_down:t3:

Mijn advies zou toch zijn geen ‘open heart’ te nemen. Die raak je doorgaans snel beu.
Maar dat is ieder zijn/haar smaak uiteraard.

5 likes

De Presage lijn biedt een zeer goede prijs kwaliteit verhouding :+1:.
Persoonlijk zou ik wel goed nadenken over een open heart. Ik herinner mij nog de verwondering aan het begin van deze liefhebberij. De mechaniek zien was wonderbaarlijk.
Dit verschuift echter al snel naar heel andere zaken, waarna ze open heart plaat kan gaan vervelen.

Dat gezegd hebbende blijft het een top lijn. Zeker geen slechte keuze.

5 likes

Presage is zeker aan te raden! Prachtige wijzerplaten en meestal betaalbaar.

7 likes

Hier ook een Presage fan en de Zen Garden open heart is hier aanwezig.

5 likes

Allen bedankt voor de mooie reacties :+1:
Helpt mij bij mijn besluit. En er zijn hele mooie horloges langs gekomen.

Zijn gewoon goede horloges, open heart zou ik even goed over nadenken.

1 like

Dan kan je het beter de Corolla onder de horloges noemen :wink: zijn ook nog beide uit japan. Ik zou vw golf en weinig problemen niet in 1 zin willen zetten.

5 likes

De Toyota onder de horloges!
Je wil toch niet vergeleken worden met een VW, kan kwalitatief niet tippen aan Japanse auto’s… :grinning:

Oh Ruckus886 was me al voor, ook al een kenner! :+1:

5 likes

Ik wilde niet te snobistisch overkomen, ik rijd zelf in een Auris.

4 likes

Waarom gaat bij veel mensen een open heart zo snel vervelen? Ik heb dat zelf niet met mijn Orietn star :person_shrugging:

RE-AV0002S

2 likes

Ik heb zelf ook een Bulova met open hart. Het verveelt mij ook zeker niet. Maar smaken verschillen natuurlijk enorm. Ik ben blij dat ik lees dat het een goed horloge is. Zeker de vergelijking met Toyota vind ik gaaf. Die zie echt nooit stilstaan (behalve bij een stoplicht op in een parkeervak :grin:)

Mooie horloge trouwens

Thanks :wink: :+1: Ben er nog steeds blij mee. De foto doet het horloge eigenlijk geen eer aan. Dat is trouwens ook zo bij Seiko, de horloges zijn in werkelijkheid vaak veeeel mooier dan de foto’s op de website. :slightly_smiling_face:

Ik heb er twee, waaronder deze (SRPE41J1). Deze heeft een diameter van 38,4 mm. Goed te doen voor mij.
Wel een nadeel van Seiko’s in deze prijsklasse is dat er hardlex glazen in ziiten en geen saffier.

4 likes

Puike horloges in de Seiko Presage lijn.
Open Heart zou ikzelf juist niet doen bij deze serie, de wijzerplaat verdient het om in zijn geheel gezien te worden, de rest van het uurwerk kan je ook zien door het horloge even af te doen.

1 like

De presage die ik heb bekeken heeft gelukkig wel saffier glas

1 like

Ik draag al 4 jaar bijna dagelijks deze presage.
Ik vind de open heart juist tof om naar te kijken en verveelt bij mij (nog) niet.

Nu ik ook een vintage Seiko draag vind ik het horloge wel groot op mijn dunne polsen. Dus ik zou adviseren hem eerst te passen voordat je het koopt.

5 likes

Klopt, ik moest de mijne ook zelf nog even afregelen.
@Bernd1967 dat afregelen kan ook een heel leuke eerste stap zijn om zelf te doen en misschien wel de stap te nemen richting hobby matchmaker.

1 like