Ervaringen gevraagd: rolex Submariner of Sea Dweller

Opeens komt een sub toch in het vizier. Altijd gedacht dat met mijn gmt master2, een sub teveel van hetzelfde zal zijn. Maar ik vind de sub toch minder uitgesproken karakter hebben dan mijn gmt.

Dan zie ik een sea dweller voorbij komen in rolex only topic. Misschien heeft dit de edge om toch iets anders dan de sub. Nog een pre. Het heeft datum zonder de Cyclops. Ben benieuwd naar de draagcomfort en ervaringen van leden die beide horloges hebben of hebben gehad. Of is het verschil met gmt minimaal en kan ik beter naar een ander horloge kijken.

Twee plaatjes van het web

Pasvorm is voor iedereen anders. Gewoon eens een juwelier binnen stappen en beide passen.

2 likes

je bent niet de eerste met die vraag :slight_smile:

http://forums.watchuseek.com/f23/submariner-vs-sea-dweller-4000-a-3258970.html

Heb alleen ervaring met een 16600…en erg tevreden.
Schijnt dat de SD hoger draagt…

Succes!

1 like

Heb de 114060 gehad, nu de 116600. Vind de seadweller comfortabeler vanwege de smallere lugs.

1 like

Klik hier voor een mooie vergelijking

http://www.horobox.com/en/review-detail/?UserKey=Battle-Of-Three-Rolex-Divers&P=1

1 like

volgens mij verwar je de Submariner met de Submariner Date…

Seadweller is natuurlijk veel stoerder want kan dieper en is dikker en zo, maar is wiebeliger op de pols. Flopt heen- en weer zeg maar. Als je niet dieper duikt dan 300m is een Submariner de meer comfortabele keus.

1 like

Ik vind ze beiden een stuk minder aansprekend dan de gmt. Minder kleur, snel herkenbaar als Rolex… De sub band is wel erg fijn met glidelock.

1 like

Alle verhalen over draagconfort is gewoon bla bla bla, dragen beide super.
Je moet de verschillen in real life samen zien, dan pas kun je een keuze maken.

Persoonlijk zou ik naar iets anders zoeken als ik de GMT Master 2 zou hebben.
Of laat ik 't zo zeggen: voor mij zou een GMT Master 2 afvallen omdat ik een gelukkige eigenaar ben van 1 van de 2 eerdergenoemde. Vind kast en plaat gewoon te dicht bij mekaar liggen.

Oké, dit had met minder woorden gekund, excuses :grimacing:

1 like

Gewoon passen…

1 like