Ervaringen met de Omega Seamaster 2264/2254/2252 gezocht

Supergave klok die heel goed full size te dragen valt.

Ingetogen maar toch erg fraai met de kenmerkende golfjes en de sword hands.

Ik zou een automaat adviseren omdat deze naar mijn mening beter zijn waarde zal houden dan een quartz.

4 likes

Het horloge waarmee de gekte allemaal begon, mijn vakantieklok die overal tegen kan en heerlijk blijft om te dragen.

Die gaat het nest niet meer verlaten. Topklok!

5 likes

:stuck_out_tongue:

Al 14 jaar in bezit en die gaat er nooit meer uit. Wel met de non-AC dial, wat een echte upgrate is.

Groeten
Rutger

2 likes

Hoeveel wil je er? kijk eens op Chrono24

Groeten
Rutger

1 like

Die zeiler heet toch Peter Blake? :sunglasses:

Inderdaad, in de volksmond de Seamaster Peter Blake genoemd, in mijn ogen de mooiste Seamaster (ondanks het ellendig design van de bezel), heerlijk comfortabel om de pols en lume is monsterlijk. Ik heb zowel de automaat als quartz gehad (full size), beiden 2 keer. Ik ben dus in totaal 4 keer een idioot geweest door ze weer te verkopen :joy:

Nu zijn ze te duur vind ik en zou ik voor dat geld wat anders kopen. Ik kocht mijn eerste via dit forum voor € 750,-…

4 likes

Ik ga nu een domme vraag stellen,

Wat???

No need to say more…

Mid size… :smile:

2 likes

Opgelegde indexen en logo. Was voorbehouden aan de Americas Cup met wit gouden bezel maar later ook voor de non limited. Van die laatste heb ik een wijzerplaat op de kop getikt. :yum:

Groeten
Rutger

1 like

Oké. Nu ik jouw foto van hierboven vergroot zie ik inderdaad de opgelegde indexen

Mooi!

B Heerlijk mooie Seamaster met de duidelijke swords! Draag hem om en om met m’n True Thinline Rado (zelfde uurwerk, maar dan niet bewerkt),
De Midsize vond ik iets minder en die gaat dan ook weg (met de skeleton wijzers…)!
Had niet gedacht dat ik 'm zo fijn zou vinden…
En mooi met nato én de subtielere metalen standaard band!!

2 likes

Ik heb er ooit een een maand of 9 gehad. Kon niet wennen aan de band. Zat gewoon niet prettig. Zonder fijnafstelling is dat ook lastig. Ik kan me voorstellen dat het met de juiste pols wel comfortabel is. Je moet er geluk mee hebben.
Betere lume zul je denk ik weinig vinden. Wat een bak licht kwam er vanaf. Het geheel doet wat goedkoper aan dan de huidige modellen. Het is nog echt een no nonsense tool watch wat mij betreft. Perfecte beater. De huidige modellen vind zijn dat overigens ook vind ik.

Vergissing :-). Aangepast naar Peter …

1 like

De Seamaster Pro Chrono (2254) heb ik 5 jaar geleden als NOS kunnen kopen. Stond samen met een Crosswind boven aan m’n lijstje en ik heb ze in 1 week beide in nieuwstaat kunnen kopen :slight_smile:

De Omega:

2 likes

Heerlijke horloges met een tijdloos design wat steeds meer wordt gewaardeerd nu Omega de bling-bling kant opgaat. Zijn stevig duurder geworden de laatste jaren, en terecht.

2 likes

Ik vind het juist best een gedateerd model qua vormgeving. Dat is trouwens niet negatief, het blijft gewoon een mooie klok om te zien. Ze zijn inderdaad een stuk duurder geworden. In 2004 kocht ik er een nieuw voor 1250 euro.

Sommige dingen worden na verloop van tijd mooier, zoals

horloges
mannen
design meubelen

en sommige dingen ook niet, zoals

je vrouw
je schoonmoeder
meubelen van bijvoorbeeld Ikea en Seats & Sofa’s

3 likes

Hahahahaha

Is dit wat?
https://uhrforum.de/omega-seamaster-300m-chronometer-schwerty-2254-50-00-a-t316673