Geniet er nog even van! Hij is leuk. En mooi dat je er iemand blij mee gaat maken.
Herkenbare verkoper. Daar komt mijn Eska ook vandaan (en nog wat meer horloges)
Ah, vandaar. Leuke, vriendelijke en behulpzame mensen. Ik heb hun kaartje, wordt vervolgd.
Als je in de historie van Eska en Royce duikt, dan lees je al snel over hun Dollar coin horloges. Maar net als Vacheron maakte S. Kocher ook serieuze Dollar coin horloges, zoals deze.
Foto’s van het web. Staat te koop in Duitsland. Misschien mag ik mijn Mercedes inruilen…?
Wat een schitterend ding!
Vanavond het bandje aangepast aan mijn polsmaat. Wat een heerlijk horloge is dit.
Het bandje dat ik op de beurs had gekocht is voor een vlindersluiting. Dus dat verklaart de korte lengte. Meteen besteld. Ik verwacht dat dat wel mooi gaat worden.
Heel stijlvolle dresser!
NA Eska project met AS 1361 aan boord.
Project, want:
- Heeft baat bij een beurt, loopt wel
- De rotor draait niet helemaal soepel
- De secondewijzer mist
- Een stuk losgeraakt vergulding ter hoogte van 2 uur
Daar was de prijs ook naar. Ik vond hem mooi genoeg om uit Torremolinos te laten ‘overvliegen’.
Deze zal wel opknappen van een schoonmaakbeurt en verse olie.
Nu passen ook de Eska’s niet meer samen in een horlogedoos.
Even twee Eska horloges opgeduikeld en wat fotootjes geschoten: een regulateur met een FHF 200 uurwerkje en een chronograafje met een Landeron 51; beide horloges zijn met 36mm behoorlijk groot voor hun leeftijd ![]()
Prachtige exemplaren!
Gave patina! ![]()
Prachtig!![]()
![]()
Echt te gek wat een puntgave exemplaren…
![]()
Dank je wel ![]()
Maar volgens mij noemden we dat vroeger gewoon waterschade voordat patina een marketing asset werd
.
Vreemd genoeg loopt die dan wel weer keurig, zou kunnen dat ik hem in zeker dertig jaar bezit nog eens heb laten nakijken ![]()
Wabi Sabi bestond al voordat marketing bestond, Patina ook. ![]()
Ik vond deze in ieder geval mooi verweerd. Waterschade, of de natuurlijke reactie van materialen met lucht of vocht, of andere metalen, het is mij om het even.