Geweldige Reportage. Hier heeft de gemiddelde amateur-horloge-reparateuriets aan.Indien mogelijk gaarne nog eens een reportage inzake het vervangen van de veer. Dit is namelijk vaak het meest voorkomend euvel bij een defect horloge.
Nogmaals dank voor de moeite die je je getroost,:~
Weeral een mooie reportage, uitleg en foto’s, ik heb er de tijd niet voor om er zoveel te maken en te plaatsen, is een enorm werk…
Professionals kunnen uurwerken GEDEELTELIJK gemonteerd reinigen, bv. balans en de vier wielen, in een reinigingsmachiene die aan hoge frequentie draait en trilt, zoals een ACS 900. Als het uurwerk niet oud is en om bv een snelle reiniging te doen bij een relatief zuiver uurwerk, dan is het toegestaan MAAR na reiniging Altijd een demontage om kontrole van de tappen toe te laten en de ruby’s aan de binnenkant te kunnen zien.
Bij dit systeem zijn de rubi’s beter gereinigd dan gedemonteerd doordat door de trillingen de asjes in de rubi’s bewegen en zo een beter resultaat geven.
ik zal vanavond de PDF van dit verhaal op
scribd
zetten.
Is niet nodig Stony, wordt geplaatst bij de
"Classics, Techniek & Revieuws.
en daar hoortie ook!
ik had 'm voor mezelf al opgemaakt om 'm op A4 een beetje netjes uit te printen. als je uit explorer print krijg je een rare layout met de tekst op de vorige pagina. 78 pagina’s met 2 foto’s per pagina.
dus, voor de liefhebbers die 'm geprint onder het kussen willen leggen: