Eterna matic 3000 goudmerk

Hoi hoi,

Deze erg charmante eterna matic 3000 heeft een mooie brick band van goud. Volgens verkoper is de band 18k maar erg zijn geen merkjes te vinden die daar op duiden behalve 40% op de achterkant van de sluiting.

Wat denken jullie? Kan het 18k zijn? Je zou zeggen dat het toch ergens gemerkt zou zijn.

Het 40% teken

Fotootje van de eterna

18 karaat goud bevat 75% goud.

Ja daarom verwarring door de 40%. Verkoper is een dealer en zegt dat de bracelet 18k/750 is. Ga morgen sowieso even langs een juwelier om te laten testen

Een van die 2 getallen zal erop moeten staan in dat geval. Testen is de snelste optie.

1 like

40% zou mogelijk 9kt kunnen zijn.

1 like

Tja dacht ik ook aan maar dat zou 37,5% zijn, misschien afgerond :thinking:

1 like

Ik denk dat de originele 18k sluiting ooit vervangen/verloren is met evt lengte aanpassing van de band. Het is niet netjes afgewerkt, en dit was het top model van Eterna.
Test dus de band en de sluiting.
Hier een gouden sluiting voorbeeld van HF, handig zo’n zoekfunctie;-) Eterna Matic 3000
Voor referentie zie je hieronder een andere sluiting met die vorm en inscriptie en een foto van een referentie boek met op links een gouden versie met naar het lijkt zo’n band als in je foto:

PS: Het viel tijdens het bekijken dit model op dat de urenwijzer wat aan de korte kant is, maar dat kan aan het perspectief van de foto liggen. Hier een soortgelijk model wat ik aldaar tegenkwam (let ook op de kleur van die wijzer set en inleg die lijkt bij jou exemplaar wit, maar als ik google altijd zwart/goud):

En de kras naar het lijkt op de wijzerplaat, maar daar ben ik dan ook allergisch voor.
Nou ja, succes in ieder geval!

2 likes

Ja lengte is op 17.5 cm pols dus band is inderdaad sowieso ingekort, dat is dus een mogelijkheid.

Thx voor de tip :+1:

Yikes, hoe heb ik dit niet gezien :neutral_face:. Thx!

Ja, tegenvaller maar dat kan ik persoonlijk wel aan.

Bedankt voor je reactie, kan ik wat mee👍

Op de foto lijkt er ook kleurverschil te zijn bij de aanzet van de gesp en de rest van de band. Op basis daarvan zou ik ook denken dat de gesp niet origineel is.

Succes!

1 like