Eterna only

5 likes

Zeg mede Eterna adepten: iemand die me op t spoor van een goud (kleurige) gespsluiting kan zetten?

Zoals deze:

2 likes

Fraaie collectie!!!

Beste Eterna vrienden ! :grinning:Ik laat julle weten ,dat ik mede naar aanleiding enkele mooie introducties hier en elders op het forum van de quartz tak van Eterna nu ook " om" ben, en een Eterna royal quartz heb gekocht . Het horloge is inkomend uit Finland .en zou een rare horloge zijn …inderdaad ik kon geen enkel referentie horloge vinden ,en het toch ook wel Kontiki wat de klok slaat zeg ! Enfin ging wel twijfelen of het horloge wel echt een Eterna was …maar vind hem mooi en dus gekocht …ik heb 3 foto’s van de verkoper …Kijk maar eens … bouwjaar ? caliber 255.44; 156424541

4 likes

Ja, '80s. Deze modellen zijn ook geproduceerd als Kontiki (20). Mooie NA geloof ik.
@rorymoer, kom er maar in :wink:

Voorbeeldje. Die 60 slaat, zo neem ik aan, niet op 600m WR.

1 like

Dank je voor de snelle respons :smile:

1 like

Ik zoek er zelf ook nog een, want ik vind het tof dat de bezel een overblijfsel is van de RQ Kontiki die ik al vaak genoeg heb gepost. Ik weet eigenlijk niet of ze ook op stalen banden zijn geleverd, en ik ken geen advertentiemateriaal van deze modellen. Jij wel?

Is je naam trouwens buiten een samentrekking van je voor- en achternaam, ook een referentie naar je herkomst? :wink: Bra-bo?

1 like

Op verzoek :wink: @Mafkees

@hadoe , mooie aankoop. Zijn erg kwalitatieve en dunne horloges. De automaat hieronder is minder dan 10mm dik en met de schroefkroon alsnog waterdicht. Ik denk tot 60 meter… dit exacte model bestaat ook als quartz, maar is dan nauwelijks dunner
jouw exemplaar heeft een visje op de achterkant maar ik zou er niet mee durven zwemmen.
Ik betwijfel ook of er stalen banden voor hebben bestaan. Ik vermoed dat Eterna het echt als dress watch in de mark zette, waar mijn model met schroefkroon en de Explorer-achtige uitstraling echt een tool watch is met bracelet. De kast is ook verrassend zwaar.

5 likes

Kon zelf ook weinig vinden …had de verkoper gevraagd om zijn informatie over deze horloges te sturen …hij zond een enorme link ,die werd echter gemodereerd door het platform …dus onleesbaar ,zeker een veiligheids risico … ga er toch nog eens achteraan als het verkoop proces achter de rug is .
Ja is een samentrekking van mijn naam ,herkomst autochtoon :grinning: :grinning:

1 like

Nou, laat ik er dan maar gelijk een dibs op gooien :stuck_out_tongue:
Zou het eerder '90s zijn, gelet op de algehele vormgeving?

Ik bedoelde eerder je herkomst op provinciaal niveau, maar dat had ik verstopt onder de ‘blur’ waar je op kan klikken: brabo?

Overigens werden de visjes inderdaad gebruikt om WR aan te geven. Eén visje is 30m WR (dus: gatenkaas), twee is 100m WR en drie, geloof ik, 200m WR.

1 like

Dankjewel voor je reactie ! Ja het is “rare “ …ben benieuwd het horloge in het echie eruit zal zien…laat hem openmaken en foto graveer wat er te zien is …

Ha duidelijk ben op het moment al 40 jaar limbo ,maar vanouds her molleboon een eindje hogerop ,en daar gaat niets boven :wink:

De gouden accenten als de wijzers en de tekst zijn alvast chique. De wijzers hebben wel tritium lichtgevend materiaal voor enige afleesbaarheid in avond, maar de wijzerplaat volgens mij niet. Past ook weer bij de dress watch style.

1 like

Jaren 80 en 90 (en begin ‘00) zijn altijd lastig inschatten, maar ik zou voor 90 gaan. Ook gezien de algehele bouwkwaliteit van zowel het horloge als de doos. Er zit een boekje bij, misschien word ik daar wijzer uit. Zal eens kijken

Wat ik me net afvroeg is er geen Eterna museum ,waar je de uitgebrachte modellen reeksen kan zien /danwel informatie kan opvragen bij de onderneming o.i.d. ,zoals bij het Seiko museum in Japan …

Wel mannen dit is toch een krakertje denk ik ,eens kijken hoe ver we komen ………leuk toch

2 likes

Voor mijn Eterna quartz subcollectie zoek ik nog een en ander. Op de Rikketik had ik de kans om zo’n model te passen, maar de vraagprijs was véél te hoog.

Ook zoek ik nog een Eterna CXXV, zwart.

Of heb je toevallig een Sonic Kontiki liggen?
Stuur vooral een berichtje :slight_smile:

1 like

Nog een leuke '80s quartz incoming. De bezel is massiefgoud (14ct, denk ik) en heeft saffieren inlays en gezette diamanten. Bling!

5 likes

Prachtig horloge tres chique :ok_hand:

1 like

Hier dan de Eterna RC ,zoals hierboven al als Incoming besproken . Ben ook naar de horlogemaker geweest om het horloge te openen .Er blijkt een ETA 255-411 aanwezig te zijn.Wellicht geeft e.e.a. meer zicht op het bo

uwjaar…

3 likes