Even stoeien met de camera

Ik ben eigenlijk helemaal niet goed met fotobewerkings software. Überhaupt niet met grafische programma’s. Ze zijn zo weinig intuïtief, ik zit altijd vreselijk te prutsen met deze ‘verschrikkelijke gedrochten’ van de software.
Gelukkig is mijn oudste zoon hier helemaal los op. Het is zijn hobby en gedeeltelijk zijn professie. Hij vroeg me na het zien van deze foto’s om ook eens wat opnamen in raw format te maken en dan gaan we nog eens met wat software ‘stoeien’. Met een firmware tweak kan je namelijk met de Canon A630 (en ook andere) opnamen in raw format maken.

das het geheim…RAW, bevat alle beeldinformatie…complimenten hoor, RAW of niet, mooie collectie, zowel horloges als foto’s

Deze foto’s zijn niet in ‘raw’ gemaakt. Vanmiddag ben ik daar mee bezig geweest. Ik moet nu alleen nog een programma opzoeken/installeren dat daar mee overweg kan én waar ik mee overweg kan:)
Maar eerst even een veiling volgen…

Vet Tom, merci!

je hebt een pm

Hallo Marc,

Hier mijn ‘opstelling’ gewoon op tafel. Er zitten een lampen met blauwig licht bij. Daarmee kan je naar hartelust schuiven en eventueel boven de doos houden.
Statief ervoor, camera erop, zelf op de bank en schieten maar…

enz. enz. enz…

En natuurlijk is alles voor verbetering vatbaar:)

Dat zijn hele mooie foto’s mijn complimenten

gr Pieter

Bij Office-centre hebben ze ook een kleine fotostudio. Maar de actie is nog maar 2 dagen geldig…

http://folders.webinabox.nl/folders/wiab332/J0J8217D66/?lang=nl