Even voorstellen en advies gevraagd.

Ik zou veel lager inzetten. Dit model is (als ik zo een beetje google) van voor 2010. Is het tweedehands of NOS? Gezien de staat van de band, die op de foto in je eerste post al lijkt te desintegreren, zou ik er vanuit gaan dat het uurwerk ook wat achterstallig onderhoud heeft. Dat de verkoper aan de band al niks wil doen, doet vermoeden dat hij/zij horloges aan het schuiven is voor maximale winst. Over één of meerdere weken zit jij ook nog eens in Nederland en heeft de verkoper de garantie dat hij/zij aan jou in ieder geval géén garantie hoeft te verlenen. Dit lijkt me een deal die vervelend uit kan pakken.

3 likes

Hi Zengineer, ok thanks, ben eigenlijk al om, en toch blij dat ik even m’n zorgen heb neergeschreven.

De reden dat ze het nieuwe bandje niet vervangen is omdat ze het niet kunnen. Zijn 2 oudere dames die in de winkel staan. (Niks tegen dames verder :wink: )

Denk dat ik dan voor de Breitling ga maar dan haal ik 'm wel in Nederland, is wel zo fijn en fair voor de lokale dealer. Zit er eentje in Breda zag ik dus dat gaat lukken

Bedankt voor de reacties!
Tommy

5 likes

Iedere dwaas kan een horlogebandje wisselen, en als dat een juwelier is die het niet kan hadden ze al langer failliet moeten zijn dan die Zenith uit productie is.

Natuurlijk. Dat is een mooi horloge. Goeie keuze. :+1: En nog redelijk courant.

4500 voor die Zenith, ga je mond spoelen. Ik heb Zenith als merk hoog zitten, maar deze Lone Star variant is niet representatief. Dus ga je hem ook nooit meer kwijt raken als je je bedenkt.

Mijn vrouw heeft daar meningen over die ze zo stevig ventileert dat ik in dat land geen NOS horloges aan zou durven schaffen.

Voor de toekomst: je wilt gewoon een kwalitatief goed leren bandje wat tussen de lugs past maar wat wel de juiste breedte aan de gesp heeft zodat de Zenith gesp gemonteerd kan worden.

Dat kan verder iedere mafkees met een aardappelschilmesje en een paperclip. Ook oude dames.

1 like

Welkom bij de club Tommy , ta voor dat geld is een hoop moois te koop.

1 like

Hi Fate,

Mijn vrouw is Hongaarse dus wij zitten wel vaker in Budapest. (Erg leuke stad, niks mis met de mensen, Orban niet meegerekend)
Offtopic: Je moet niet alle propaganda geloven in de Nederlandse media, doen de meeste hier ook niet. Maar we weten allemaal wat meer clicks oplevert…

Als 100 Nederlanders beweren dat de aarde plat is dan is de kop “Nederlanders denken dat aarde plat is” niet onjuist maar het zegt nul komma nul over de meeste Nederlanders.

Ontopic: Ik vind de Zenith in het echt nog steeds mooi, misschien moet m’n smaak nog verder ontwikkelen want ik heb hier ook een Earnshaw liggen die ik als enige waanzinnig mooi vind :smiley:

Time will tell maar bedankt voor je mening.

2 likes

Welkom op HF Tommy en veel plezier hier gewenst. Mijn ervaring is dat de tijd van het uitzoeken van een horloge bijna net zo leuk is als het bezitten, dus neem de tijd, zou ik zeggen😊.

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom! Ben benieuwd wat het gaat worden :ok_hand:

1 like

Welkom op het forum en veel succes en sterkte met je aankoop beslissing. Om eerlijk te zijn: Die Zenith zou ik laten liggen. Krijg je problemen (service?) mee en spijt van. Budapest is een prachtige stad. Helemaal eens daarmee.

2 likes

En dan nog ff de kortingscode weihnachten gebruiken en je komt op: € 3508,78 als prijs :wink:

Welkom BTW :smiley:

1 like

Tommy, van harte welkom hier op het mooie en gezellige forum.
Goed te lezen dat je de Zenith laat gaan, kreeg meteen de kriebels toen ik las dat een juwelier wél een horloge van 5k wil verkopen, maar er geen ander bandje op kan zetten.
Daarnaast vind ik de Breitling zoveel mooier.

Succes met de zoektocht en we zien de NA vergezeld van een hoop foto’s graag tegemoet.

2 likes

Welkom, zoals meer leden al zeggen: Zenith laten liggen en voor de Breitling gaan. Mooier en het verhaal van de Zenith krijg ik meteen een raar gevoel bij.
Succes met je keuzen!

1 like

HI WatchR, kortingscode? Grapje of echt?
Ik wil 'm in de winkel halen, had niet het gevoel dat ze aan kortingen doen.
Of moet ik het geheime horlogeforum wachtwoord fluisteren tegen de verkoper :smile:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Hallo Tommy, ik vind ook veel horloges mooi maar houd wel rekening mee dat je ze ooit weer wilt verkopen of inruilen dan vallen veel merken en types af, vind ik.
Dus ik zou eerst rondkijken wat het horloge afschrijft. Dus types van een paar jaar oud bekijken op bijvoorbeeld chrono24

1 like

Welkom op het forum!

Ik sluit me aan bij eerdere reacties, voor een dergelijk bedrag zijn veel mooiere horloges te vinden en kun je ook echt nieuw kopen.

Succes met je zoektocht!

1 like

Helemaal eens . Ik heb zelf ook 8 jaar lang in Budapest gewoond en de meeste mensen daar zijn ook helemaal klaar met Orban. Ik vind het jammer dat dat hele land over een kam geschoren word vanwege een idioot.

Mooi land , aardige mensen maar ga liever niet ‘s avonds over straat in het 8ste district :rofl:

1 like

Hi Frank, ik ben niet van plan om ook maar 1 van m’n horloges terug te verkopen. Het idee dat ze later naar m’n kinderen gaan vind ik leuker.
Ook de horloges die ik ontgroeid ben krijgen een plekje, dat is de charme van het verzamelen volgens mij.

@Luxata, ach in Brussel moet je ook niet overal wandelen na het avondeten.

2 likes

Hi Tommy, heel goed dat je ze houdt.
Ik heb destijds mijn breitling ingeruild voor een duurder en groter type om de stap te kunnen maken.
Had hem liever gehouden , paste niet bij mijn loonstrook :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Nou moet ik eerlijk zeggen voel me stukken veiliger in Budapest dan in menig andere stad (Rotterdam , Parijs etc etc ) . Brussel zeg je ook wel meteen een stad zeg :rofl:

1 like