Even voorstellen en een chrono vraag!

Thanks voor het leuke welkom allemaal!

Bedankt voor de leuke suggestie! Erg leuk horloge, maar om één of andere reden niet meteen een ‘klik’. Kan het niet helemaal goed uitleggen. Ik vrees ook wat te bombastisch voor mijn kleinere polsjes, dat had ik wellicht in de beginpost even moeten vermelden!

Pfoeh, die is me inderdaad wat duur. Ali ben ik ook niet zon fan van, dus het zal ergens binnen EU zijn vermoedelijk.

De Tissot ga ik ook nog eens bekijken in occasie, thanks!

Wauw, die vind ik heel knap! Ga ik zeker even naar opzoek in occasie! Bedankt voor de tip!

Prachtig! :heart_eyes: . De CBN2011.BA0642 vind ik trouwens ook heel mooi, ben ik zelfs al een keer gaan passen bij de juwelier!

Haha, thanks, al een paar keer naar die van jou zitten kijken en op het punt gestaan om een berichtje te sturen. Alleen niet helemaal overtuigd wegens 42 mm en niet de panda dial, maar desondanks ergens toch wel interesse hoor! :smiley: .

4 likes

Wellicht eens kijken naar 2de hands Oris?

welkom en is Furlan Marri ?dan iets voor je ook in die kleine klassike maat van de TAGH

of de Bulova , iets groter maar super quartz en op de maan geweest !

1 like

Blijft een mooi horloge. Welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom hier op HF!

1 like

Een leeftijdsgenoot, leuk :smiley: Welkom op het forum!

1 like

Dan zul je wat geduld moeten hebben, die is net uitgebracht.

Zelf heb ik de blauwe gepast, maar vond hem geen € 1.795 waard. Maar hey, da’s mijn gevoel hè. En die is ook 42mm.

Welkom!

Welkom hier.

Welkom op het HF :watch:

Welkom!

Iemand hier heeft Yema Speedgraf genoemd. Ik zou zo’n ding kopen. Voor minder dan 1500 ga jij nergens een column wheel chronograaf met vertical clutch vinden. Ik heb de mijne helaas verkocht voor een Farer Moritz

Maar had hem er eindelijk gewoon naast willen houden. Ten eerste zijn reversed panda’s cool, ten tweede omdat het gewoon een charmant horloge is. Ik kan ze voor 16% korting scoren bij Yema met het loyalty programma, maar als je op die site rond kijkt moet 10% zo te krijgen zijn.

Ik vind ze prachtig, maar ik vertrouw Chinese chrono’s voor geen meter. Ik had ooit een Russische chronograaf, met zo’n zelfde gekloond uurwerkje er in wat op een Zwitser gebaseerd was, en die ervaring is niet goed. Ik ervaar dat dan ook als wegwerp artikelen: Stuk = kliko.

Of dat waar is of niet? Tja. Ik zou liever voor een optie tussen 1500 (Yema) en 2000 (Hanhart 417 ES, Nivada Grenchen, Sinn 356, Hamilton Intra-matic) gaan met een fatsoenlijk uurwerk.

Allemaal 100m waterdicht, allemaal een gedegen uurwerkje, allemaal vintage vibes. I approve.

Als je onder de 1000 Euro wilt blijven zou ik weg blijven bij mechanische chronografen en iets met een mecha-quartz kiezen, een Dan Henry bijvoorbeeld. Of misschien zelfs wel een Seiko Speedtimer:

100m waterdicht, solar quartz uurwerk, bomb proof en voor minder dan 600 ballen te vinden.

Cool man, Seiko 5 horloges zijn net crack. :slight_smile:

5 likes

Welkom!

Welkom!

Ik kocht mijn Seagull gewoop Aliexpress, na veel zoeken vond ik er één voor 127 euro en geen invoerkosten (geen idee of ze al waren inbegrepen, of dat hij “erdoorheen glipte”).

Van belang waren voor mij:

• acrylglas (mooie looks, saffier heb ik toch al genoeg!)
  • 38 mm
  • zichtbodem (om het mooie binnenwerkje te tonen)
  • de versie zonder logo / Chinese teksten op de zichtbodem. Gewoon enkel doorzichtig. Goed op letten!

Concepten als “echt” of “nep” let ik bij dit horloge niet zo op, voor zover ik weet is er weinig verschil.

Wat zou je zeggen van een Maen Skymaster, nieuw ruim binnen budget. Er zijn verschillende wijzerplaten mogelijk…

1 like

Welkom

Welkom en nog wat extra info voor de Sea-gull 1963

Bij Watchunique koop je de normale versie met dichte achterkant en plexi voor minderdan jouw minimum prijs van €250,- (namelijk voor €189)
Hier

Voordeel: als er iets mee is wordt deze in Nederland gerepareerd en heb je hem ook snel terug.

Welkom! Veel lees- en plaatsplezier!

Bedankt allen voor het welkom en de vele voorstellen. Zitten er zeker enkele leuke tussen die ik nog niet kende en het bekijken waard zijn! :+1:

Hmm, dat is redelijk boven budget, gaat hem niet worden neen.

Die Yema staat sowieso op de shortlist en een zoekopdrachtje op Chrono24. Helaas niet erg veel te vinden waar ‘de kop al af is’, maar ik heb tijd. Farer vind ik ook een erg leuk merk btw. De Lander IV staat zeker op de shortlist van GMT’s die ik wel zou willen.

Eerlijk, ik bekijk ze in die prijs ook wel een beetje als een wegwerp artikel. Van een € 300 horloge verwacht ik niet meteen dat ik ze later aan mijn kinderen zal kunnen doorgeven. Is natuurlijk ook een heel stuk onder budget.

Die Intramatic kende ik niet, ook erg mooi. De rest doet me minder, maar bedankt voor de voorstellen. 100 m waterdichtheid is idd wel een plus. De Seiko vind ik persoonlijk een prachtig horloge, ik heb er zelfs een zoekopdracht op Chrono opstaan, maar om één of andere reden ben ik nog niet verlost van mijn crush op een automaat/handopwinder.

Wauw, leuk voorstel, kende ik helemaal niet! Even wat in het merk verdiepen, maar ziet er op het eerste oog wel een heel leuke horloge uit.

Thanks voor het voorstel. Deze was ik ook al tegengekomen, maar helaas geen panda dial :frowning: .

Hoi en welkom

Ik heb een seagull via seagull1963.Com gekocht omdat ik in mijn onervarenheid dacht dat dat de originele is. Maar dat is dus niet zo, zitten wel in België dus dat kan voor jou handig zijn.

Verder alles netjes a verzonden en afgehandeld maar ik betaalde wel bijna €300 voor een panda dial met saffier glas.

Ik zou inmiddels gewoon de gok wagen via Ali express of iets dergelijks

Maar als je budget €1509 is dan zou ik helemaal niet voor een seagull gaan maar meteen iets duurdere kopen

Ik persoonlijk vind de Hamilton intramatic echt heel mooi. Wel de hand opwinder en niet de automaat

Maar goed dan heb je als nadeel dat het een band opwinder is( maar sommigen vinden het weer een voordeel )

Links automaat rechts hand opwinder

Zit boven je budget maar ik weet nog dat ik vorig jaar een hele mooie aanbieding tegenkwam met Black Friday van rond de €1300

Dus als je nog kunt wachten is mijn tip om rond die tijd te gaan winkelen