Even voorstellen (Ilya) en eerste topic: Horloges verzamelen hoeft geen geld te kosten

Welkom en veel plezier gewenst .

1 like

Bedankt voor de vele reacties!
Leuk om te zien dat dit zo een levendig forum is.

Een vraag aan Drex,
Ik heb op internet zo al wat gelezen over het fenomeen van de frankenwatch.
Het is toch wel zo dat ik erop mag vertrouwen dat 2e hands verkopers als Filippuchi en Burgers in Maastricht zo een goede reputatie hebben dat zij alles eerst grondig controleren voordat zij een horloge in de verkoop zetten? Groet!

Even dit erbij zetten @drex dan “ziet” hij het eerder. :wink:

Ook namens mij van harte welkom Iilya.
Horloges verzamel ik als hobby. En dat mag geld kosten. Net als bij de meeste verzamelingen verlies je geld als je onverhoopt ze weg …moet …doen om er geld voor te maken. Ik probeer het dan ook binnen (mijn ) perken te houden. In principe wil ik ze niet meer kwijt. Ik heb ze om van te genieten. Veel plezier hier!

Welkom!

Ik ken deze twee zaken niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

Men kijkt wel of de onderdelen in en aan het horloge origineel zijn.
Maar zelfs dan kan bijv. een wijzer set vervangen zijn.
Weliswaar door origineel merk materiaal maar het horloge is dan
niet meer ‘af fabriek’ vintage.

Grt.

Nope dat kan je niet aannemen.
Met name met vintage hebben deze handelaren ook niet alle kennis in pacht. Daarnaast zijn het handelaren die geld aan jou willen verdienen, wees dus altijd alert en lees jezelf goed in voordat je een vintage klok koopt…

Welkom op het HF Ilya .

Investeren kun je overal in, zelfs in sinasappelsap en uien.
Net als bij aandelen lijkt het mij het slimste om laag in te kopen en hoog te verkopen … logisch he :wink:

toch zie je vaak dat iemand uit een hype / emotie hoog inkoopt en vervolgens zit je geld er in en krijg je het er mogelijk niet meer uit,

wil je later verkopen dan zul je dat mogelijk doen aan een koper die het ook als belegging ziet ( en die zijn niet allemaal gek )
of je verkoopt het aan een liefhebber die echt voor het product gaat… = vintage / icons / complicaties .
en bij horloges en speelgoed bijvoorbeeld zie je leuke returnprijzen bij vintage & nette conditie … doelgroep is dan verveelde 40ers met geld, wiskids uit de ICT / skater-scene / hipsters, lui die over 30 jaar hun vader willen nadoen :slight_smile:

ik zou bij een poging te beleggen inzetten op goedkoop inkopen, complete series, de verpakking goed bewaren en er verder niet meer aankomen.
liever 50 horloges van € 100,- uit een complete serie
dan 1 van € 5000,- lijkt me.

grt. Gerard