Even voorstellen : Mijn naam is Bas en dit zijn mijn klokjes

Tja…je bedoelt de glas schade op de datum?

Welkom en een leuke afwisselende kollektie…geniet ervan.

Gr

Welkom, mooie oris Aquis!

Welkom, mooie collectie :+1:

Mooie collectie heb je en welkom

Welkom naamgenoot,

Welkom Bas!

Welkom ! Hele mooie Oris.

@oris1 Nee, ik bedoel dat er normaal gesproken bij een SKX033 boven het woord ‘Automatic’ de merknaam (Seiko) staat. En op de foto lijkt deze toch echt te onbreken… Toch? Of beginnen m’n ogen nu echt heel slecht te worden. Ben natuurlijk geen twintig meer…

Welkom!

Veel plezier met jouw horloges en HF!

Groet, Glenn

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom Bas! Krachtig quartet!

Welkom Bas op het forum, geniet er van.

Dacht ook dat de wegspiegeling em n beetje onzichtbaar maakte, maar zo te zien lijkt ie idd te ontbreken. Hij heeft wel een flinke klapperd gehad, gezien de externe schade. Misschien dat ie Is losgeraakt?

Welkom en idd mooie horloges!

Welkom.

Welkom, leuke mix!

Nou…heb de Seiko in volledig vertrouwen gekocht bij een Seiko verkoper…uit IJmuiden maar wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen…de Oris wel bij een juwelier gehaald…dus dat moet goed zijn…

Welkom hier op het forum!

@oris1 Ontbreken van logo/merkje hoeft op zich geen enkel probleem te zijn. Maar ik maak uit jouw commentaar op dat jij dit niet zelf hebt verwijderd. Dit betekent dat iemand een keer de kast heeft geopend. Als dit gewoon vakkundig is gebeurd en het horloge hierna op waterdichtheid is getest, hoeft dit nog steeds geen probleem te zijn. Dan valt er nog iets anders op. Het horloge is aan de voorzijde behoorlijk beschadigd. Dit werd ook door @marnixmoed al opgemerkt. Als dit is gebeurd terwijl jij het horloge al in bezit had en bijvoorbeeld door tijdens voorbijlopen langs een muur te schaven, dan hoeft ook dit niet erg te zijn. Echter, als het horloge bij aanschaf al deze beschadiging had, dan zijn de twee genoemde punten een indicator dat het horloge mogelijk een klap heeft gehad. En dat vinden mechanische horloges meestal niet zo leuk. Als je horloge gewoon goed loopt en netjes tijd houdt, dan hoeft dit niet direct alarmerend te zijn. Zou dan nog steeds wel even een waterdichtheidscheck laten doen, voordat je er het water mee ingaat. Maar misschien had je dit zelf al allemaal gedacht en is mijn commentaar helemaal overbodig.
Overigens, deze observatie is zeker niet bedoeld om jou een rotgevoel te geven over je horloge. Maar eigenlijk alleen iets dat mij als freak opvalt. Tja en je zit hier op een forum met horlogegekken… :wink:

1 like