Even voorstellen - Jugis

Hallo allemaal. Na lang te hebben meegelezen op het forum, heb ik toch maar besloten ook een account aan te maken :slight_smile:

Ik ben al een enige tijd een horloge-gek en zal aan de hand van mijn amateur foto’s mijn verhaal (en collectie) met jullie delen.

Dit is de huidige collectie:

Gezien de beperking dat ik als nieuwe gebruiker maar 3 foto’s per bericht mag plaatsen, zal ik per horloge een nieuw bericht plaatsen.

18 likes

01. Casio W-59

Mijn allereerste horloge was een Casio W-59 die ik heb gekregen van mijn ouders. Het was jaren ‘90 en digitale horloges waren helemaal hip. Vooral het lampje wat erop zat was natuurlijk helemaal te gek. Het horloge heb ik altijd bewaard en verdient daarom de eerste plek in mijn horlogedoos. Wel heb ik vorig jaar hem wat opgeknapt (nieuw bandje en zijn 2e! batterij geplaatst), maar de gebruikerskrassen zijn nog goed zichtbaar.

4 likes

Mooie verzameling! Welkom :slight_smile:

1 like

02. Tissot PRC 200 Chronograph (T17.1.516.32)

Na wat niet noemenswaardige andere horloges als kind / puber (die ik ook niet meer bezit), was mijn eerste ‘echte’ horloge deze Tissot PRC 200. Ik weet nog goed dat ik dagen achter elkaar op internet heb lopen zoeken naar wat ik wou in een horloge; dat was toen een chronograaf (qua looks) en een saffier glas (voor de duurzaamheid). Gezien mijn beperkte budget (<300 euro) kwam deze Tissot als winnaar uit de bus. Ik heb dit horloge altijd met veel plezier gedragen en draag die nu ook sporadisch nog wel eens.

3 likes

03. Tissot Quickster Chronograph (T095.417.36.057.02)

De opvolger van de Tissor PRC 200 was de Tissot Quickster Chronograph. Ik zag dit horloge op een billboard tijdens een stedentrip en was meteen verkocht. Vooral het geheel zwarte uiterlijk (inclusief de zwarte kast) sprak mij toen erg aan. Ook dit horloge heeft weer saffier glas en is net als de PRC 200 gebaseerd op een quartz uurwerk. Ook dit horloge zit zo nu en dan nog om mijn pols (niet zo heel vaak meer helaas).

2 likes

04. Tissot Tradition Powermatic 80 Open Heart (T063.907.16.038.00)

Om de lijn van Tissot horloges door te zetten, was mijn 4e horloge een Tissot Tradition Powermatic 80 Open Heart. Wederom gekocht op een stedentrip en gekocht als dress watch en de leuke techniek die erin zit; een automaat met een gangreserve van maar liefst 80 uur en de doorkijk (open hart) aan de voorkant. Die doorkijk maakt het erg leuk naar het horloge te staren.

3 likes

Welkom…:+1:

1 like

05. IWC Portuguese Chrono-Automatic (IW371431)

Mijn ultieme droomhorloge, waar ik heel lang op heb moeten wachten om hem te kunnen bemachtigen. De Portuguese is mijns inziens een prachtig tijdloos model die zowel als dress watch, maar ook prima in je vrije tijd te dragen is. De versie in witgoud en met een donkergrijze (‘ardoise’) wijzerplaat is mijn favoriet in de serie. Helaas is deze alleen in de periode rond 2006 gemaakt.

Sinds de eerste Tissot had ik op Chrono24 dit horloge dan ook in mijn bewaarde zoekopdrachten. Toen er een goed exemplaar voorbij kwam bij een juwelier in Rome, heb ik mij dan ook geen moment bedacht en een vliegticket naar Rome geboekt om het horloge te bekijken en uiteindelijk aan te schaffen. Ik beschouw dit horloge dan ook nog steeds als topstuk in mijn collectie en wordt door echte kenners regelmatig op aangesproken.

7 likes

06. Casio Pro Trek PRW-7000FC-1

Naast horloges heb ik nog een passie en dat is reizen. Dit horloge is gekocht voor het reizen; hij werkt op zonne-energie, heeft verschillende gadgets zoals bijvoorbeeld een hoogtemeter en met een druk op de knop verander je de tijdzone. Geen oogappeltje, maar wel heel praktisch. Al is het alleen maar omdat ik op vakantie niet te koop wil lopen met een waardevol horloge.

2 likes

07. Tag Heuer Carrera Calibre 1887 Chronograph (CAR2A11.FC6313)

Een sportief ‘race-horloge’ die ik eigenlijk in een opwelling heb gekocht toen ik hem voor een goede prijs bij een juwelier kon krijgen. Een vrij fors horloge, met een eigenlijk niet zo prettige band/sluiting constructie. Deze gaat misschien dan ook nog wel een keer weg.

3 likes

08. Omega Speedmaster Moonwatch “First Omega in Space” (311.32.40.30.01.001)

Zodra je eenmaal begint met het verzamelen, staat een Speedmaster al snel op je verlanglijstje. Het liefst natuurlijk een pre-moon (de niet professional). De prijs hiervan schiet echter door het dak. Ik was erg verrast toen Omega met de Speedmaster Moonwatch “First Omega in Space” in kwam. Een remake van de eerste Omega die in de ruimte is geweest; met dezelfde bruine band / zwarte wijzerplaat combinatie en zonder ‘Professional’ op de wijzerplaat. En uiteraard als handwinder. Het schijnt een numbered edition te zijn, wat volgens mij niet zoveel betekent. Ik ben erg blij met dit horloge en draag deze dan ook regelmatig.

6 likes

10. IWC Pilot’s Watch UTC Spitfire Edition “MJ271” (IW327101)

Mijn laatste (vrij recente) aankoop en mijn tweede IWC. Naast de Portuguese spreken mij de pilot-watches van IWC mij ook aan. Toen ze met een bronzen versie kwamen, was ik verkocht. Ik heb nog getwijfeld tussen de Spitfire Chronograph of deze. Ik ben uiteindelijk voor deze (de MJ271) gegaan omdat dit een limited editie is (271 stuks) en ik de UTC-complicatie erg fraai vind. Het brons is niet ieder zijn smaak, maar ik vind het genot om te zien hoe het ‘patina effect’ het horloge bijna per dag verandert.

Wishlist

Uiterlijk blijft er ook nog genoeg te wensen. Welke horloges ik ooit graag nog een zou willen bezitten zijn:

  • De IWC Top Gun Ceratanium (IW371815). De dubbele chronograaf vind ik een vette complicatie en de zwarte ‘ceretanium’ behuizing met de grijze letters op de zwarte wijzerplaat maken hem toch onopvallend. Dit model schijnt in juli leverbaar te zijn.
  • Patek Philippe 5396G-011. Zeer verfijnd en fraai, maar helaas ook zeer prijzig. Ik heb dit horloge ooit heel kort in mijn bezit gehad, maar dit was een exemplaar waar mee was geknoeid (had een dial change ondergaan die niet gedocumenteerd was). Die koop is dus ontbonden. Wie weet komt ie ooit weer terug.
  • A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase. Eigenlijk naar aanleiding van het verhaal van Bauhaus (ik mag nog niet linken naar een topic) staat deze ook op mijn wensenlijstje.

Tot zover mijn introductie :upside_down_face:

10 likes

welkom-home

1 like

download
wat een verzameling :ok_hand:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:t2:

1 like

Indrukwekkende verzameling :+1:
Welkom op het forum :smiley:

1 like

Zo, dat is nog eens een binnenkomer! Welkom hier, je hebt prachtige horloges!

1 like

Welkom en je hebt een prachtige collectie! :heart_eyes:

1 like

Welkom, mooie collectie!

1 like