Even voorstellen, Thieuke

Welkom!

Ja inderdaad, maar ja, mijn duurste horloge tot nu toe is € 560,- geweest (geloof het of niet, dat was voor de Arctura). De Tissot en Oris zouden allebei tussen de € 1.000 en € 1.500 zijn, wat ik nu een mooie logische stap zou vinden en een bedrag dat momenteel in huis nog te verantwoorden is.

De TH Carrera zou minsten € 3.000 gaan kosten en dat is nu een brug te ver.

Maar het zou voor mij wel een ultieme verwezenlijking op horlogegebied zijn. Die tijd komt nog wel, maar is nu nog niet. Wel iets heel leuks om naar uit te kijken :slight_smile:

Ik weet precies wat je bedoelt. De stap naar een echt dure klatser is in 1 keer heel groot.
Lijkt me een prima strategie om eerst iets lager te beginnen en dan langzaam upgraden :+1: . Al zou je nu natuurlijk al wel wat geld vrij kunnen maken door 1 of meer van je huidige horloges te verkopen :wink:

Welkom Mathieu. Je hebt veel werk van je fotoos gemaakt. Mooie collectie! Leuke rus! Die kun je redelijk voordelig verzamelen.
Veel plezier hier!

Ik kan heel moeilijk los laten :slight_smile:

Gezien het aantal horloges met emotionele waarde begrijp ik dat ja!
Dan toch langzaam upgraden :wink:

1 like

Ik heb verder niks met Russen per se. Er zijn een paar hele mooie, van bijvoorbeeld Strela (die op Breitling lijken bijvoorbeeld), dat zou ik nog best eens overwegen.
Deze Poljot Avia Classic vond ik gewoon helemaal top. Strak, losse secondenwijzer en mijn eerste mechanische horloge. Die is dus extra speciaal. En inderdaad niet duur (Ik geloof dat ik er 82 euro voor betaald heb ofzo).
Enige dat ik mis aan de Poljot is een datumaanduiding. Aan de andere kant zou dat ook afbreuk aan het uiterlijk geweest zijn.

1 like

Welkom!

Hoi Mathieu,

Welkom hier. Je hebt een aardig eclectische verzameling, :slight_smile: Het komt bekend voor, die quartzen die in het buitenland gekocht zijn die je niet weg wilt doen. :slight_smile:

Tique bestaat trouwens niet. Dat doet me aan “Mrs Bucket” denken, eerlijk gezegd:
http://woordenlijst.org/#/?q=tique

Ik zou het met Tic proberen.
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=tic&lang=nn

1 like

Leuk! Welkom!:wave:

Welkom Thieuke!

Welkom, aardige collectie heb je.