Even voorstellen

Even voorstellen,
Ik ben Roland 59 jaar en in het kort ben gek op degelijke spullen.
Lost van hobby’s als 4x4 en spelen op het water ben ik ook graag in de natuur samen met mijn honden…

Op horloge gebied kan ik kort zijn, mijn liefde ging altijd richting duikhorloges.
Mijn eerste liefde was een Edox Delfin deze heb ik tijdens mijn NATO tijd en daarna gedragen tot uiteindelijk deze het niet meer deed, dit was echt een sterk klokje, wil niet zeggen dat er een tank over heen is gereden maar een 4 tonnen heeft ie wel overleefd. :slight_smile:
Toen deze stuk was heb ik lang moeten nadenken maar uiteindelijk voor een Breitling gekozen die op mijn weg kwam.
Deze Breitling kwam uit een privé collectie van een juwelier, we kwamen in zijn winkel aan de praat en ik vertelde hem dat ik graag een betrouwbare automaat wilde hebben, ik weet nog goed dat hij zei; Roland zin in koffie! en ik gelijk is het echt zo duur.
Maar goed ijs was gebroken en kreeg heel veel info en uitleg, inmiddels had ik hem al laten weten dat ik geen 3700.00 euro aan een klokje wilde besteden maar hij zei dat ie wel zijn Breitling aan mij wilde verkopen voor een zacht prijsje, maar wel onder één voorwaarde!
Hij kende mij van de bierreclame “ Ik ben 26 jaar bierbrouwer geweest ” dat ik hem een rondleiding zou geven in de bouwerij…

Ik kan zeggen dat ik toen dacht, een klokje voor het leven maar helaas niet in 2017 kreeg ik problemen met het weer vast draaien van de kroon tot het op een gegeven moment dit meer ging. Heb inmiddels het hier al verteld in het kort, kosten voor reparatie +/- 1500.00 euro. In 2018 besloten dit niet te laten repareren… Ik kan u vertellen dat ik niet de eerste ben met dit probleem, het schijnt een bekent probleem te zijn van dit type Breitling!

Maar goed ben nu voor de Japanse kwaliteit gegaan wat mij ook bij auto’s prima bevalt.
Mijn keuze was tussen de;
Citizen BN0200-81E Promaster Sea Titanium Eco-Drive Zwart
en
Citizen Radio Controlled CB0021-57E Horloge Eco-Drive…
Het is de CB0021-57E geworden door bestelfout van mij want mijn liefde ging toch meer naar de Promaster Sea BN0200-81E Tja.
Maar goed dit is ook een bijzonder klokje die ik inmiddels alweer 2 jaar draag!
Eén van de bijzonderheden van dit kokje is het Eco-Drive deze techniek maakt gebruik van lichtenergie, waardoor een batterijwissel niet meer nodig is, verder heeft hij ook een,

  • Eeuwigdurende kalender
  • Een gangreserve van 180 dagen
  • Donkergangreserve 2 jaar!
  • Zender gestuurd tot de seconde precies
  • Waterdicht: 20 ATM
  • Ontspiegeld Saffier glas

Tot zover,
Met vriendelijke groet,
Roland

23 likes

Welkom :call_me_hand:t2:

1 like

Welkom Roland!:+1:

1 like

Welkom hier! Veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom!, heb je een foto’s?:wink:

1 like

Van wat wil je een foto zien…

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Van je horloges

1 like

Welkom Roland! :blush: :+1:

1 like

Welkom

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Mooi verhaal! Welkom!

1 like

Welkom, mooi verhaal

1 like
1 like

Welcome, enjoy!

1 like

Welkom

1 like

Bij deze twee foto’s


1 like

welkom

1 like

De Citizen wordt elke nacht rond 03.00u gekalibreerd met de zender gestuurde atoomklok in Duitsland hij is op de seconde precies…
Mooi stukje techniek samen met de; Eeuwigdurende kalender en de rest wat ik al genoemd had…

Ik vind die Citizen gaaf en heeft ook zeker mooie techniek

1 like