Even voorstellen

Welkom op het forum!

Goedemorgen Abel,

Ik kijk eigenlijk gewoon wat ik mooi vind. Ik heb nogal smalle polsen dus ik hou 40mm aan als maximum diameter. Ik heb “old eyes” dus een goede leesbaarheid vind ik ook belangrijk. Ik heb b.v. nu een Seiko snk809 (zwarte dial) en die bevalt niet zo goed wat dit laatste betreft. Merken zeggen me wel wat maar het maakt voor mij niet zoveel uit. Ook niet automaat of quartz e.d. Als ik een automaat koop, dan liever geen dagaanduiding (kan ik toch niet lezen,heb ik uitgevonden met de Seiko :slight_smile: )

Groeten,Koos

Hartelijk bedankt voor jullie vriendelijke worden, erg leuk! En Bert, ik ga proberen wat knappe foto’s te maken van mijn verzameling, daar ben ik snel mee klaar denk ik :laughing: want die is nog niet zo groot.

Groeten, Koos

Bedankt Koos voor je toelichting! Even voor jouw informatie: ik ga ook liever voor een kleinere diameter (36-40mm) maar dan omdat ik de grotere versies te opvallend vind. Vanaf het begin heb ik gemikt op verschillende merken en verschillende dial kleuren. Bij mij zijn de klokkies bijvoorkeur van rvs en rond en hebben een rvs schakelband of eem van gevlochten staal. Quartz of automaat is mij om het even. Belangrijkste criteria zijn bij mij op dit moment of ik het klokkie mooi vind, en of het klokkie iets bijzonders heeft, qua afkomst, technologie, kleursetting etc. Zo kocht ik onlangs een Invicta 1953, omdat ik in dat jaar ben geboren. Als belegging zijn horloges m.i. minder in trek omdat er twijfel is over de waardevastheid ervan.
Veel succes met je verzameling!

Groetjes, Abel

Goedenavond Koos,
Kan je a.u.b.contact met me kunnen nemen door middel van een P.B.?

Mvg,
JesĂșs

Welkom en veel leesplezier :+1:

Je antwoordt nu op jezelf.
Dan zou ik hem even taggen @KoosR

En mensen, dit topic is 2 jaar oud
.

Thanks. Reeds gebeurd maar geen reactie zijnerzijds.