Even voorstellen

:point_up: dit dus en welkom :grin:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom!

1 like

welkom en mooie collectie!

1 like

Welkom Arjen. :+1:
Heb zelf geen Duikerts, ben meer van de Fliegers, maar een advies ? Zou dan voor de Squale gaan.
Deze vind ik wat “levendiger”

1 like

Welkom Arjen op het forum ! :+1:

1 like

Welkom, en dat je er maar plezier aan moge beleven. Leuk setje Tudors trouwens, het is een geinig merk.

Die Squale is, hoezeer ze ook op heritage hameren, een GMT Master hommage. Squale maakt zelf duikhorloges die wel een eigen smoel hebben, zoals de 101 atmos, de 1521, de Tiger, de Squalematic en de Sub39. Zelf heb ik deze jongen al jaren:

Ik houd erg van Squale, maar niet van hun hommage reut. Dus deze zou ik lekker even laten zitten ten faveure van een “eigen” model.

Aevig is een leuk merk, Chip is een aardige vent. Ik heb de Balaur gehad, die was bonkiger, maar deze zijn met een dikte van 12,5mm en een L2L van 46 erg draagbaar. Zelf zou ik eerder naar de groene of oranje neigen, maar leuke horloges.

In datzelfde prijs-segment, tussen 700 en 1100 ballen:

  • Baltic Aquascaphe
  • Baltic Dual Crown
  • Farer Leven Ocean dual crown (titanium, groot fan)
  • Certina Action Diver bicolor
  • Seiko SPB serie, zowel 15x uemura als 14x 62mas.
  • Halios Seaforth
  • Doxa 200 serie

Zelf heb ik naast de Squale een Baltic waar ik erg blij mee ben, en een Uemura die beperkt is met banden wisselen, maar toch cool is. Een paar foto’s voor het vergelijk:




Van Farer heb ik de Leven niet maar wel twee andere horloges. Ga eens bij het merk kijken, zou ik zeggen. Want zeg nou zelf, dit is toch een coole zomerklatser?

Maar goed, genoeg om uit te kiezen, zal ik maar zeggen.

3 likes

Dank allen voor de reacties. Ik ga er maar een paar nachtjes over slapen welk zomer horloge het moet worden. Heb nu ook de 1521 van Squale in overweging

1 like

1521 is een topding. De mijne heeft best wat meegemaakt, onverwoestbaar. Merk wel op dat de kroon niet het meest ergonomische aspect aan het horloge is. :slight_smile:

Succes met de beslissing.

1 like

Welkom.
Leuk gedaan, die infectie door je zoon.

1 like

De Farer nu ook in de overweging. Mijn voorkeur daarin is de GMT

1 like

Welkom!

1 like





Übercool ding, ik heb 'm sinds een week en hij is zo comfortabel met z’n 11mm dik. Toch 100m waterdicht, ik ben blij, zeker ook omdat hij veel banden kan hebben, van dressy tot casual.

Farer maakt leuke dingen, want hun Moritz chronograaf bevalt me ook prima.


Van die laatste moet ik nog eens een review schrijven, die eerste, daar is een topic van.

1 like

Welkom en veel plezier op het forum gewenst!

1 like

Welkom!

1 like

Van harte welkom hier!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom hier.

1 like