Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk de stap genomen om mij als lid op dit forum in te schrijven.

Ik heet Piet, bouwjaar 1957, draag eigenlijk altijd een horloge, en over de jaren heb ik wel eens een goede aankoop/ruil gedaan dus momenteel heb ik 2 horloges op mijn “watch winder” een hele mooie Omega Seamaster Bond editie en een MĂŒhle GlashĂŒtte S.A.R. Rescue-Timer, dit zijn mijn enige “automatische” horloges.
Verder door de jaren van alles gehad ik ben noch steeds helemaal verkocht aan 2 Citizen Eco drive Titanium horloges, eentje is een “Citizen Eco-Drive Titanium Perpetual Day Date Calendar” monoblok horloge waarvan je de tijd eenvoudig naar een andere tijdzone kunt zetten zonder dat het horloge stopt en is tot 20 Atm getest en ik heb er zonder problemen mee gedoken.
De andere is ook een eco-drive maar een Royal Marines Command uitvoering geen “perpetual calendar” etc. maar 30 atm. getest.
Verder nu sinds gisteren een oude liefde van mij een Traser P66 Elite Chronograph die echter een nieuwe batterij nodig heeft.
Plus een aantal oude knarren, die ik gewoon leuk vind.

Ik dacht op dit forum Eric van EHWatch te kunnen vinden want ik wilde een betrouwbaar en betaalbaar adres om mijn nieuwe aanwinst te laten voorzien van een goede nieuwe batterij en ook op 20 atm. te laten afpersen/ waterdichtheid testen. Een betrouwbaar adres vinden is niet zo makkelijk dus tips zijn welkom ik kom uit de regio Nijmegen .

Groetjes,

Piet

28 likes

Welkom hier, Piet!

Welkom Piet!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Piet! :partying_face:Als je een betrouwbaar adres zoekt moet je hier kijken: Kaart met horlogemakers

Foto’s doen het ook goed op het forum :wink:

1 like

Plees, ik had die kaart met horlogemakers en opmerkingen over hun goede werk al doorgespit :wink: maar het valt echt wel op dat rond Nijmegen/Arnhem geen “cirkeltjes” staan.

2 likes

Welkom bij de club Piet.

Dank iedereen, en foto’s zullen echt wel komen, ik ben momenteel “gewoon” aan het werk.

2 likes

Welkom!

Heb je een punt. Je zou kunnen kijken of Van Baal dat voor je kan doen. Wordt alom gewaardeerd en ik heb zelf ook goede ervaring met hen.

Welkom op het forum Piet :grinning:Veel plezier met je verdere vormgeving van je collectie !

Piet, welkom op HF!

Welkom Piet!

Heb ik hier al jaren niet meer gezien.

De meeste horlogemakers en apparaten gaan niet verder dan 10 ATM. Misschien zijn er adressen waar men dit wel kan. Maar men gaat ervan uit dat wanneer een 30 ATM horloge bij 10 ATM niet lekt dit ook bij 30 ATM niet zal doen. Vaak is er een 25% WR over-engineering bij echte ISO duikers.

Overigens, welkom en veel plezier hier :+1:

Plees, “Van Baal” waar kan ik daar informatie over vinden?

Welkom bij de club Piet.

Bedankt drex ik zag net wat u geschreven had, dan streep ik EHWatch van de lijst.

Een optie is het horloge naar de officiĂ«le Traser reparatie service te sturen in Duitsland, maar dat is 2 x porto “buitenland” wel vervangen ze standaard de deksel pakkingen en testen ze volgens hun zeggen op 20 ATM. maar ja je weet het nooit.

1 like

Van fabrikanten verwacht ik dit wel, zeker een bedrijf als Traser. Boven de 10ATM is er wat geavanceerdere apparatuur nodig. Aan de andere kant kost het je wat verzendkosten maar kan Traser wel een goede service garanderen. Lijkt me geen overbodige luxe als je er daadwerkelijk mee het water in gaat op diepte. Maar voor zwemmen en een beetje snorkelen volstaat 10 ATM prima.

Welkom
:+1:

Eugene van Baal, dealer van o.a. Omega, Breitling, Oris. Hartje Nijmegen, zie hun website.