Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik lees toch al wel een paar maandjes mee, paar weken geleden toch maar even een accountje gemaakt. Erg leuk om mee te lezen en alle moois voorbij te zien komen. Zelf ben ik in het bezit van een Tissot Le Locle powermatic 80. Vorig jaar mezelf cadeau gedaan voor kerstmis. Ook heb ik een Omega Seamaster (handopwinder) wat een erfstuk is van m’n opa. Deze heeft hij in de jaren 60 gekocht en deze is na zijn overlijden in mijn bezit gekomen. Horloge ziet er behoorlijk gehavend uit maar loopt nog perfect!

Zou ooit graag nog een keer een wat ‘serieuzer’ horloge willen hebben in de vorm van een Omega Seamaster 300M of een Submariner hoewel ik denk dat die laatste niet snel binnen mijn budget zal gaan vallen. Maar hoe langer ik ga lezen en kijken in de horloge materie hoe hebberiger ik word want er is zooooo veel moois te krijgen. Komt dus in de toekomst zeker nog wel wat bij!

Voor nu nog wat kiekjes van de horloges die ik heb:


25 likes

Welkom!

Welkom bij de club Joost.
Prachtig Le Locle trouwens.

Welkom op HF, Joost!
En inderdaad. Hoe langer je hier rondhangt, hoe meer moois je ziet en wil hebben. Dus misschien nu alvast investeren in een mooie horlogekist?
Prima set, trouwens: die Tissot en Omega. Die laatste is natuurlijk wel extra speciaal. Heeft hij wel 'ns onderhoud gehad? Als dat heel lang geleden is of misschien wel helemaal nooit gebeurd is, is het wel een goed idee om dit eens te laten doen, door een goede horlogemaker. Dan ga je er nog heel lang plezier van hebben.
Met dit topic zou je er een moeten kunnen vinden, bij jou in de buurt.

1 like

Ik heb hem nu een paar jaar en ik heb er nog nooit iets aan laten doen. Maar ik weet ook niet of en wanneer er iets aan gedaan is qua onderhoud. Ik wil er eigenlijk sowieso eens een keer mee naar een horlogemaker toe om er achter te komen wat het precies is. Of de kast bijvoorbeeld van goud is. Dit weet ik namelijk helemaal niet. Heb ook geen idee of ze in die tijd van dit specifieke horloge gouden varianten maakten, hoor. Maar wel leuk om er achter te komen wat het precies is!

1 like

Welkom Joost :partying_face:
Onderhoud heeft ie nodig, geen twijfel. Je kan makkelijk zelf zien of het goud is: er zit dan een merkje op een van de kastpoten of tussen de kastpoten. Ook zichtbaar i. Het dekseltje als deze van goud is. Is dat zo?

Hi Joost, Welkom hier op het forum! Mooi die Omega zeg… Met een verhaal erachter maakt dat het horloge alleen nog maar leuker.

Welkom hier bij HF !

Er staat op zowel de band als de kast 570. Heb het even opgezocht, 585 is 14 karaat maar dat staat hier dus niet op… Ik ga er binnenkort wel eens mee naar een horlogemaker want er mag ook wel eens een nieuw glaasje op :slight_smile:

Even een snelle reactie: jouw
Portemonnee, dus jouw keuze, maar een polijstbeurtje zou wel een genoeg kunnen zijn. Als dit het originele glaasje is met logo in het midden zou ik die behouden.
De 570 is end link nummer en zegt niks over goud gehalte :blush:

Edit: is dat een barst rechtsonder? Dan een nieuwe uiteraard

Welkom, Joost, en nog veel plezier op ons mooie forum. Mooie Tissot.

Welkom op HF Joost. Veel kijk -en leesplezier hier op het forum :+1:t2:

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Joost op dit leuke forum, Mooi die Tissot, maar nog mooier het erfstuk van je opa, die is gewoon goud waard toch? Lekker laten opknappen en doorgeven aan de volgende generatie.
Ik zou gewoon een horloge potje aanleggen als ik jou was, want man je komt hier heel wat moois tegen op het forum. Wel eerst even een vaccinatie halen tegen het horloge virus want anders is het hek van de dam :wink: :ok_hand: :+1:

Welkom Joost hier op het forum :grinning:mooie Omega zeg : ik zou de adviezen van de mensen hierboven ter harte nemen en het horloge een service gunnen …op vraag zou je advies kunnen krijgen of we mensen kennen wie dit vertrouwd zouden kunnen doen wellicht bij je in de buurt …Veel plezier op het forum en succes verder met de hobby ! :+1:

Welkom :grinning:

Welkom…:+1:

Welkom en veel lees en kijk plezier.:watch:

Welkom op het forum, Joost!
Die Powermatic is beslist het aanzien waard; zeker geen slechte keus voor een eerste “eigen” aankoop.
De Seamaster is natuurlijk een klasse apart. Een onderhoudsbeurt zal zeker de moeite waard zijn.

Welkom Joost, succes met het bedwingen van de aankoop impulsen.