Even voorstellen

Toffe collectie met mooie unieke horloges

1 like

Habring2. Oostenrijks. Man en vrouw die samen het merk runnen. Vandaar de 2. Meer via: Start-en

2 likes

Dat is een indrukwekkende collectie zeg

Oh en welkom natuurlijk :wink:

1 like

welcome home

1 like

Cool! Had het niet herkend :roll_eyes:

Da’s een indrukwekkende horlogecarrière al! :+1: Welkom op HF! En zie je morgen in de Squale kroeg voor de #VrijdagMiddagBorrel? :beers: :shark: :wink:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Precies… @Plees

Link boven is de Habring2 Erwin Scientific… een van de eerste colabs van Habring uit 2017. Dit horloge is ontworpen door Martin Pulli… een van de OG independent dealers. Ik heb nr 1 van de 10 weten te bemachtigen! (Dit is een Hodinkee artikel over dit horloge.)

Het horloge ernaast met de zalm wijzerplaat is de Habring2 x Monochrome Montre de Souscription 1 (aka de MdS1)… een Limited Edition van 33 stuks ontworpen door Frank Geelen en zijn team. (Dit is een Monochrome artikel over dit horloge.)

Richard heeft naam gemaakt bij IWC in de jaren 90 (de gouden jaren van IWC?).
Hij heeft daar de rattrapante/doppel module ontwikkeld die geheel volgens de visie van Kurt Klaus een doorbraak was qua eenvoud en kosten omdat het hierdoor mogelijk was een module op een ETA/valjoux 7750 te plaatsen. De IW3712-07 in mijn collectie is de enige uitvoering die IWC ooit uitbracht met zichtbodem waarin je de module dus kan zien (te herkennen aan de rode tweede secondewijzer van de chronograph).

Nadat Richard IWC verlaten heeft is hij in Oostenrijk voor zichzelf begonnen, samen met zijn vrouw Maria… en samen hebben ze modulair uurwerk bouwen tot een kunst verheven.

Zodra het patent op de IWC rattrapante verliep hebben een chronograaf met verbeteringen op zijn eigen ontwerp gelanceerd omdat tot zijn frustratie IWC deze nooit heeft willen doorvoeren.

Inmiddels hebben Richard en Maria hun eigen uurwerk gecreëerd met een netwerk van leveranciers (Dit is de lezing die ik in NYC bijgewoond hebben waarin ze uit de doeken doen hoe ze dit nieuwe uurwerk gecreëerd hebben… aanrader!)

Op basis van dit basis caliber zijn ze een heel aantal horologische hoogstandjes aan het creëren… zoals de dead-beat complicatie (mijn Erwin Scientific), een foudroyante en natuurlijk een heel scala aan chronograaf versies (zoals de monopoussoir in mijn MdS1)…

Ohhh my… I am a fanboy…

3 likes

Leuk!!! Zin in.

1 like

Dankjewel!

1 like

Dank voor de linkjes, inclusief lezing in NY :+1:

1 like

:joy: :+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Dankjewel!

Welkom

1 like

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom !

1 like

Ohhh en de ‘Jouw collectie op één foto’ is al niet meer correct… sinds mijn eerste post vorige week is deze er al weer een kleinood bij gekomen…

De Nomos Ahoi Neomatik Bucherer (of moet ik nu Rolex schrijven???) limited edition in het kenmerkende Bucherer blauw (his is de 36mm versie die draagt als een 38/39mm).

Welkom hier bij HF !

1 like

Dankjewel!!!

1 like