Even voorstellen

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Ton!

Ik ken het merk zelf niet, maar als ik de zoekfunctie hier op het forum gebruik, kom ik toch 43 resultaten tegen.

In ieder geval veel lees- en leerplezier!

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom Ton! :hugs::pray:t3:

Die Beerings zien er goed uit , ik kende ze verder niet.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF Ton :facepunch:

1 like

Welkom Ton emot-tiphat

1 like

Welkom hier.

1 like

Hee Ton,
Leuk dat je ook hier bent :partying_face:. Zie je volgende week op de schietbaan!
Grtz

1 like

Die willen we hier niet zien, maar welkom bij de club Ton :+1:

1 like

Welkom op HF Ton, en een mooie uitdaging om bv. een leuke Tudor te scoren…heb er zel inmiddels twee, een vintage uit de jaren 60 en een recentere Royal Blue.
Beide superkwaliteit maar ben toch meer van de vintage.
Veel plezier en heb je vragen, gewoon stellen hier… :+1:

1 like

Welkom Ton. :smiley: :+1:

1 like

Welkom op HF Ton

1 like

Welkom Ton op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Autocorrect misschien?
Het is toch echt Bering :wink:

Welkom hier!

Je moet altijd onthouden dat de horloges die je hier op het forum dagelijks voorbij ziet komen in de burgermaatschappij ech nooit om een pols gezien worden. Het gros van de mensheid draagt een apple watch of geen horloge, dus zelfs de meest voorkomende Seiko or Rolex op dit foum zal een zeldzaamheid zijn.

Skagen, Bering en Danish Design roeren in dezelfde minimalistische pap als Daniel Wellington. Grappig genoeg is Skagen Amerikaans, Danish Design Nederlands en Daniel Wellington Zweeds, en is Bering het enige merk wat uit Denemarken komt.

Maar dat Bering niet veel besproken wordt is omdat het hier niet als horlogemerk wordt gezien, maar eerder als modemerk. Modemerken stellen horloges samen uit generiek aanbod van kasten, wijzers en platen, waarbij vrijwel alles bij Chinese fabrikanten weg komt. Nu is die perceptie niet helmaal waar, er zijn modemerken die door Movado en de Fossil groep onder contract worden gemaakt, en zelfs de Swatch Groep heeft zich jaren lang met de productie van OEM horloges voor de mode-markt bezig gehouden.

Toen ik hier voor het eerst aanlogde had ik net twee mechanische Seiko’s gekocht, maar ik had ook een Skagen, een oude Seiko quartz chronograaf en twee Citizen solar horloges in de kist liggen.

Laat je niet gek maken, doe je eigen ding, en bedenk dat gerenommeerde merken als Louis Vuitton, Hermes, Cartier, Piaget, en Van Cleef & Arpels ook gewoon modehuizen zijn, terwijl MB&F een uit de hand gelopen automata-hobbyist is. Dat soort snobisme is zelden constructief, tegen modemerken.

Ik moet wel zeggen dat ik bij Danish Design en Skagen altijd wel kreeg waar ik voor betaalde. De kwaliteit van een Seiko 5 is beter dan die van de meeste modehorloges in het lage segment, maar da’s eigenlijk ook logisch.

:white_check_mark:

Anders wordt het wel heel erg niet-alledaags.

1 like

:wave:

1 like

Zekers, Wouter!!

Hahaha, Klopt. Zie het nu pas!!

1 like

Geeft niets, je hebt er ook pas 8 :joy:

1 like

Er wordt dus wel aandachtig gelezen op dit forum!!! :joy: :joy:

1 like