Even voorstellen.

Welkom hier!

Allemachtig… Ik moest dat googlen, want die beschrijving van een Hagenees is nogal boomer coded. Voor de wat jongere mensen op het forum:

Vroegah hadden mensen nog gewoon twee koperen kabels die het huis in liepen, in plaats van je glasvezel. Die ene bevatte dan zeven TV kanalen (een soort livestreaming van vadertje staat), en die andere, daar kon je door spreken.

Die andere was namelijk voor de zogenaamde landlijn. Je moest dan wachten tot de PTT (een soort voorloper van Odido) een beige plastic en bedraaad toestel op een tafel in je hal kwam zetten, waar een draaiende schijf op zat met nummers van 0 tot 9.

Als je dan iemand wilde spreken moest je in een groot papieren boek opzoeken wat het nummer van hun landlijn was, die langzaam draaien op die schijf, en dan kreeg ja na veel vijven en zessen een hijgerige bewoner aan de lijn die net het halve huis door had gerend om bij zijn of haar beige PTT doos te komen vooraleer het rinkelen ophield.

Die landlijnen hadden een soort kengetal per stad. Zelf kom ik uit oh-five-two-seven, en hier schrikken we niet van go’shos omdat we denken dat dat carbid is. @magnifique komt blijkbaar uit Den Haag of omgeving.

Ik denk ik leg het even uit.

2 likes

welkom

1 like

Welkom op het forum! Aparte horloges heb je, ik hou er van.

1 like

Hoi Ricardo,welkom op het forum.

Ook pas sinds een paar daagjes lid.

Aparte horloges man,zie je niet vaak.
Leuk!

1 like

Welkom Ricardo, mooie collectie van speciale horloges.
Geniet van het forum en je horloges.

1 like

Iedereen bedankt voor de verwelkoming!

Skeletons zijn inderdaad moeilijk afleesbaar maar er moet voor mij iets meer te zien zijn dan alleen de tijd, en het mechanisme van heet loopwerk blijft mij fascineren.
Bij de Humism had ik ook weer een wow, en deze besteld. En ja, druk maar er is wat te zien en makkelijker af te lezen voor waar het eigenlijk bedoeld is.
Deze heeft een Seiko nh35 (date) aan boord, dus daarnaast een DIY kit aangeschaft met een nh36 (day, date) en deze uit en in mekaar gezet op balans gebeuren na, want gesloopt.
Alles lijkt te werken en een nieuw goedkopere loopwerk is onderweg, balanswiel proberen en weer terug naar het nieuwere loopwerk en daarmee ga ik zelf een horloge samenstellen.
De collectie is met de eerste 3 voor mijn gevoel al te groot, maar ik denk dat er nog wel een DIY projectje aan gaat komen welk prijzig is voor een gebruiksvoorwerp maar tourbillon.

1 tot 0.

3 likes

Welkom Riccardo
apart horlogetrio heb je daar

1 like

Welkom!!!

1 like

Dat is nog steeds een verzameling cijfers die van 0-9 loopt. :slight_smile:

Grappig. Ik krijg het niet voor elkaar om plaatsing te gebruiken om die set aan te duiden. 1 tot 0 suggereert in mijn hoofd dat je een 0,000000000000001 hebt, en ook een 0,999999999999999, en alles er tussenin.

2 likes

Is 0 eigelijk wel een cijfer?
Eigenlijk is het helemaal nix.
0 appels zien er precies hetzelfde uit als 0 Mercedessen of 0 Aziatische Hoornaars bv.

2 likes

De nul is niet alleen een interessant fenomeen met een geschiedenis, het is ook het beginpunt van N, de verzameling natuurlijke getallen, en het middelpunt van zowel de verzameling gehele (Z) als rationele (R) getallen.

Vanuit het perspectief van de honingbij zijn nul appels psychologisch neutraal, terwijl nul Aziatische hoornaars de hele korf een positief gevoel geeft. Nul hooligans geven mij een goed gevoel, in tegenstelling tot nul horloges in de kist, wat ik verdrietig vind.

2 likes

:wave:

1 like

Welkom :hugs:!

1 like

Welkom op het forum, Ricardo! :+1:

1 like

Welkom op het forum

1 like

Van harte welkom!

1 like

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Ricardo.
Geniet op dit mooie forum van tijdgenoten!!!

1 like