Even voorstellen

Welkom op Horlogeforum, Rene! En tja, een ongeluk zit in een klein hoekje! Maar dit was in ieder geval een geluk bij een ongeluk!:grinning:

Welkom en veel plezier gewenst .

welkom en veel plezier hier :slight_smile:

Tja. Hoe koop je zoiets per ongeluk? Ik was al een tijdje op zoek naar een horloge uit mijn geboortejaar. En dit was er één met een verhaal. Het jaar van de maanlanding, het horloge dat tijdens die maanlanding gedragen werd, dat zag ik wel zitten. Op eBay ging ik maar eens voorzichtig bieden. En op een ochtend bleek ik de hoogstbiedende op een Speedmaster die door een Japanner online was gezet. Iemand uit Hiroshima. Nog meer historie dus. En dat het een Japanner was, maakte misschien dat andere bieders zich rustig hielden, want ja: het was wel een gok natuurlijk, ook al had de man alleen maar positieve feedback. Het bod was in dollars, en de euro was in 2007 rock solid. Dus omgerekend was ik net iets meer dan duizend euro kwijt. De tegenvaller kwam toen er een briefje van de douane in mijn brievenbus viel. Of ik nog even invoerrechten en BTW wilde betalen :frowning: Maar ook dat bleek een overzichtelijke som. En als ik zie wat een Speedmaster nu doet, denk ik: ik heb toch geen slechte deal gedaan… :wink: Dank voor het warme welkom allen. Dat vergat ik nog.