Mijn favoriete Rolex zou zijn een Submariner oud model maar dan met de band en de kroon van een oud model GMT.
Waarom, omdat de sluiting van de GMT band kleiner is waardoor deze voor mij prettiger draagt en ik bij een kleine kroon hier geen last van het zoals bij een gewone kroon die een plek veroorzaakt op mijn handpalm. Nu zul je dus zeggen waarom dan niet gewoon een GMT, daar vindt ik de ring iets te druk van.
Ik snap enigszins waarom je dat zegt maar wachten en hopen, neeā¦Toevallig heb ik deze vraag ook aan een medewerker van S&C gevraagd. Die verwachte/ hoopte het wel maar wist het ook nietā¦tegen die tijd zal er wel een run op zijnā¦(zeker als er nieuw coole wijzerplaten bij komen zoals bij de DD40) Ik houd rekening met het volgende: de Day-Date 2 41mm kwam in 2008 uitā¦de Datejust 2 41mm in 2009ā¦de Day-Date 2 40mm kwam uit in 2015 dus wellicht de Datejust 2 40mm in 2016? We zie het tegen die tijd wel weerā¦
Ontzettend knap van rolex dat ze zo ontzettend veel verschillende smaken weten te bedienen! Terwijl ze doorgaans geen wilde vernieuwingen doorvoeren maar eerder bestaande modellen doorontwikkelen.
Het is inderdaad een pracht horloge die niet eens zo heel duur hoeft te zijn.
Ik kon jaren geleden de 1803 van Gerard Nijenbrinks zo van zijn pols af kopen voor 3850ā¦(op leer)
Of de iets over de helft met inruil van mijn Ebel Le Modulorā¦Had ik toen moeten doen maar nee ik kocht bij zijn toemalige buurman Gaemers een breitling Colt quartz in de aanbiedingā¦
maar zonder gekheidā¦deze wordt hier op het forum niet of echt nauwelijks genoemd terwijl ik het toch echt een mooiert vind. (mischien een beetje schizofreen want ben ik nou een Datejust of Yachtmaster)
Een simpele vraag, welke lastig te beantwoorden is.
Van de Rolexen die heb (gehad) zou ik zeggen de SubC no-date en de Explorer I 39mm
Beide zwarte plaat. Misschien saai, maar altijd en overal bij te dragen. En ook nog eens comfortabel door de glidelock of easylink sluiting. Heb ze niet meer, maar zou ze zondermeer terug kunnen kopen in de toekomst.