Favre leuba

Vandaag thuis gekregen via MP voor een paar tientjes.
Ik dacht, das een leuk “begeerd” merk.

Doorsnede kast zonder kroon 38mm (lijkt me vrij groot voor de tijd)
Er staat een cal nr onder het wiel, iets van FL110… of FL116… (meer kan ik niet zien)

Kan iemand meer vertellen over dit model?type horloge?
En/of over het Caliber?
Welk jaar zal deze ongeveer zijn??

Ring met sec aanduiding zit verdraaid, ongeveer 1 á 2 sec ten opzichte van de wijzerplaat.
En dat het de moeite is om hem te cleanen, hoef je natuurlijk niet te vermelden!! (Haha) Da ziek zelf ook.

En heren, is het de moeite geweest deze aan te schaffen voor een paar tientjes??

Zie de reacties graag tegemoet.

Nee echt een totale miskoop, maar om het leed te verzachten neem ik hem graag van je over voor hetzelfde bedrag. :+

Lekker oppoetsen, misschien servicen en dan heb je inderdaad een forse vintage topklok!

Het zou mij trouwens niks verbazen als dit een chronometer is. Favre-Leuba heeft flink wat uurwerken zelf gemaakt (manufacture) maar volgens Ranfft ook een aantal AS uurwerken gebruikt, voor de identificatie moet je alleen even afwachten tot Melvin on-line is, die jongen is een lopende uurwerk encyclopedie…

Tja, het spijt me, maar ik vermoed dat het een samengesteld horloge is. De secondenring is één met de bezel en dat dit niet mooi uitlijnt met de wijzerplaat is geen goed teken. Ook is de sweep second te kort.
Ik denk dat het origineel niet bij elkaar heeft gehoord.

Het uurwerk zal de 1152 zijn uit de jaren 60.

grtZ Melvin

Leuke klokje hoor,zeker voor dat geld maar zo te zien geen chronometer anders waren de adjustments wel vermeld.

Voor paar tientjes zeker niet te duur gekocht echter zal het bedrag wat hij opbrengt ongeveer gelijk zijn aan wat je moet uitgeven aan de service inc aankoopprijs.

Had ik even op google gevonden. Het is een duomatic en geen daymatic maar lijkt toch ook korte wijzers te hebben.

Of is die dan ook aangepast?

Te korte wijzers was in de 7ties erg in de mode en klopt ook met de markers.
Ik heb diverse Citizens uit dat decennium met zulke markers en korte wijzers: Periode-correct.

Ik bedoelde alleen de sweep second. Bij dit voorbeeld loopt hij net voor de indeces langs. Bij die van jouw komt hij niet in de buurt van de indices.
Alleen wat mij zo opvalt. Het betekent niet dat ik gelijk heb.

Hij ziet er al weer een stuk beter uit als je die minutenring wat beter uitlijnt.

Het uurwerk vindt je ook in Zodiac en Doxa, Eberhard, en Girard-Perregaux.
Zodiac bijvoorbeeld:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&186&2uswk&Zodiac_74&

FL1152:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Favre-Leuba_1152

Het zou ook best Franken kunnen zijn!? Maar kwam die andere dus ook tegen.
Tja, wat is zeker bij zoon horloge???

Heren bedankt voor de reacties!!!

Kijk hier op Catawiki. Een daymatic, met een duomatic uurwerk!!

Ook “franken” zou ik zeggen.

Ik heb ook een keer zo’n klokje gekocht wat veel op die van jou lijkt.
Ik kan het op de foto’s van jou niet goed zien maar mijn exemplaar heeft 2 veertonnen wat ik wel bijzonder vond.

ik dacht altijd dat favre leuba een redelijk merk was. Je ziet ze echter regelmatig voorbij komen voor een tientje of vier.

Maar wat koop je tegenwoordig voor die prijs :slight_smile:

…Russen. :slight_smile:

Ik heb zo’n redial een keer open gemaakt om te laten zien. Ook een dubbele veerton. Zie link.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2896212