Feice Bauhaus. What say you?

Ik heb deze Jacques Lemans gehad, redelijk in Bauhaus-stijl. Zat een 7750 in en met zijn 44 mm ook goed geschikt voor de grotere pols…

Wat betreft de Feice, dat is inderdaad wel een automaat. Maar vind ze de laatst tijd wel een aardig stuk duurder geworden. Maar aan de andere kant, wat niet?

1 like

Niet helemaal het model wat ik zoek. Of helemaal niet eigenlijk :blush:

1 like

Ook deze is het net niet qua Bauhaus stijl.
Er zitten sowieso geen cijfers op de wijzerplaat.

Nomos heeft ook 41mm kasten. Geen idee waarom, maar je kan ze krijgen. Die dingen dragen eerder als een 45mm. Misschien iets voor @John

1 like

Ok. Ik ga er eens naar kijken. Dankjewel.

Deze is ook wel aardig. 41mm

6 likes

Ja er is totaal geen reden voor dit type horloges om 40mm+ te zijn. Zo’n horloge is bijna geheel wijzerplaat en oogt enorm groot in 40mm al.

1 like

Misschien eens in het echt gaan passen dan. Das beter.

Eens, maar dat is wel wat John zoekt

1 like

Klopt. Omdat ik weet dat 38-39mm weg valt op mijn pols.
Maar als men zegt dat 40mm Nomos o.i.d. al groot valt kan ik het beter IRL ervaren i.p.v. via internet bestellen.

Ja maar als er weinig opties zijn in dat formaat en in 40mm wel is het misschien eens handig dat IRL te proberen.

Is wel zo dat 40mm niet klein is. Ik heb een 18cm pols, en vind die 40mm perfect.

3 likes

Bij twijfel niet doen.
Heb eenzelfde model gehad om zelf te kijken of zoiets iets voor me is.

De eerste was echt slecht gebouwd en is direct retour gegaan, nummer twee was goed maar bij lange na geen 200 euro waard.

Op het eerste gezicht een leuk horloge maar ik had altijd het gevoel dat ik te veel heb betaald voor het horloge.

1 like

Ik heb deze gehad.

Doet wat hij moet doen maar de rotor maakt echt herrie bij dit model.

Dat was voor mij een flinke afknapper.

Ik weet trouwens niet of je ooit al eens een dresswatch hebt gehad met een grote dial zoals de Max Bill modellen. Maar ze dragen groter dan ze zijn in werkelijkheid door de dunne kastrand en grote dial. Wel iets om rekening mee te houden, een 40mm viel best groot uit en ik heb een 19.5/20cm polsomtrek.

1 like

Het is al meermaals gezegd: niet doen.

Junghans is misschien te obvious?
Junkers of Braun zijn te betalen.

Tapferkeit zit dan weer rond de 200 euro.

Nomos als het duurder mag zijn.

Sternglas is een optie, wel duurder dan de Tapferkeit.

Je kan ook bij Stowa terecht, moest je dag niet weten. Ook weer duurder.

1 like

Ja ik ben eens rustig in het rond aan het kijken.
Maar zoals gezegd ik vond dit model mooi en 42mm.

Tapferkeit zit dan weer rond de 200 euro.

Nooit van gehoord maar ga ik zeker eens naar kijken.
Mooi gedaan zo met die foto’s :ok_hand:

2 likes