Ff brainstormen: aankoopadvies. 1 tot 6.5k

Eentje boven de 40mm… En de eterna is enorm gecurved dus valt schoon om de kleinere pols
En een monster eruit, 1 er weer in dacht ik zo

Volgens mij twee hoor. Beide Eterna’s zijn groter.

Maar het was niet direct aan jou gericht. Een 41mm datejust is volgens mij ook groter bijvoorbeeld. :wink:

Touche, maar die laatste eterna valt klein door de kast. Zie het eterna draadje voor de foto’s. Maar je punt well taken.
Hopelijk vond je de UG wel leuk? :wink:

1 like

Sommige van precies die Eterna’s hebben ook een erg fijne datum verstel…not dus :wink:

Ik vind ze allemaal wel leuk. :grinning:

Seikos er allemaal uit Speedy houden en dan een BB58.ideale maat en mooi plat. Schuift perfect onder je overhemd maar blijft sportief.

Uploaden…

4 likes

Vandaag wat horloges gaan passen.
Van allerlei dingen die ik heb gepast is er 1 uitgesprongen, een Breitling for god sake.

Omdat ik nooit naar breitling heb gekeken totaal geen idee van kwaliteit, uurwerk etc. Dus maar ff inlezen.

2 likes

Precies wat ik heb gedaan! Tot nog toe geen spijt. Zijn allebei ultieme bandenswappers dus je kan echt alle combinaties maken. Speedy op leer, nylon, rubber of staal geen probleem. BB58 geld het zelfde voor. Zo kan je een dressy chrono met een sportieve duiker combineren of een vintage-look duiker toolwatch met een deftige Speedy op een mooie croco.

1 like

Persoonlijk zou ik gaan voor een Omega Seamaster Aqua Terra (al dan niet door verkoop van een andere).
Zoals al eerder genoemd, was het vandaag nog met korting bij v.W. in Den Haag. Volgens mij de laatste dag…

Succes en veel wijsheid!

Zoals je het voorbehoud van ‘het potje hoeft niet leeg’ zelf al maakt, geldt natuurlijk ook dat het niet deze week hoeft. Volgende week weer zelfde soorten kansen, en die week erna, die week erna, etc.

Ter info ; De AKTIE bij van Willegen ( Den Haag ) met de 20% korting ( mbv JvWBouw2020 ) lijkt NU echt over.

1 like

Gisteren stond er op het sandwichbord buiten inderdaad ‘laatste dag’ , dus daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Nou, we hebben er lang genoeg gebruik van kunnen maken.

1 like

Leuk ding. Die stijl van Breitling kan ik goed hebben. Er is met Breitling echt weinig mis, al zal onze residente Tukker extraordinaire wat anders roepen. Dat ze een tijd lang echt lelijke horloges hebben gemaakt neemt niet weg dat ze meer aan chronografen hebben gesleuteld dan welk ander huidig merk ook. Het is een geinig merk met een meer dan rijke geschiedenis van innovatie.

Tsja. Ik heb net vijf dagen rondgelopen met een Squale 1521, Sarb035, Baby Tuna en nu een Stargate. De aanschaf van drie duurdere horloges hebben mij destijds doen besluiten een SKX, Stargate en Baby Tuna te flipperen, want “Seiko’s er uit”, maar ik miste die dingen gewoon erg, dus heb ik ze allemaal terug gekocht. Voor meer geld ook nog, irritant genoeg.

De onderkant van m’n kist, als je het zo wilt zien, is voor mij een bron van groot vermaak. Ik zou een monster, als ik de juiste versie in de kist had, niet weg doen. Financieel gezien is de kool het sop niet waard, en het zijn perfecte raggende mannen horloges die stiekem best iconisch zijn.

Die BB58 die je voorstelt past prima bij een Speedy, Cocktail Time en een Monster. :slight_smile: Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk vind dat duikers niet duur mogen zijn, want raggende mannen. Dure horloges zijn dress horloges of grande complications. :thinking: In mijn hoofd dan.

36 of 41 mm?
Kan ik zo niet zien op de foto’s

Gebaseerd op ?

Er is het een en ander aan de hand in de wereld met wat gevolgen.
Ik weet niet of je het gezien hebt maar de collectie Rolex bij de dealer groeit en de DJ is in vele varianten vaak weer gewoon leverbaar. ( zie topics hierover… )
Zou dus niet weten waarom de tweedehands prijs zou stijgen in de komende tijd .
Maar misschien weet jij dat wel ?
Lange termijn voorspelling is sowieso niet te doen, zie Corona virus.

Hoi Ropa,

Dat baseer ik enkel op mijn eigen ervaringen van de laatste 20 jaar.
Of nu het SARS-virus speelde of de bankencrisis, ik heb de prijzen van Rolex enkel zien stijgen. Het zou goed kunnen dat het even een moment (paar maanden) niet stijgt, maar de afgelopen 20 jaar hebben ze alle crises doorstaan en zijn ze blijven stijgen.
Ik heb inderdaad een paar berichten gelezen waarin wordt geschreven dat de collecties bij de dealers groeien, dat is echter niet mijn (recente) ervaring. Ik heb nog geen groeiende collecties gezien bij de dealers terwijl ik er toch regelmatig kom, voor het laatst 2 weken geleden nog bij Marten en S&C in Maastricht. Daar lag overigens maar 1 stalen DJ, een 126234 met witte plaat.
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: gebaseerd op mijn eigen ervaring.

gr. Joep

De beste en goedkoopste oplossing voor een luxe problemen.tenor(0)

Deze? Ik wil ‘m ook weer :sweat_smile:

3 likes

Hoi Joep,

Over langere periode zullen prijzen altijd wel wat stijgen.

Dat je bij Martens en SC ( die overigens bij elkaar horen ) misschien nog geen DJ ziet liggen komt door prioriteiten bij levering.
AirPorts hebben prioriteit maar het is een kwestie van tijd dat er ook meerdere DJ modellen ( en misschien ook wat sportmodellen ) bij Martens en SC komen liggen.
Eerst AirPorts, dan de grote markten en dan de kleinere markten zoals NL en BE.

Het gevolg daarvan zal zijn dat de tweedehands prijzen in ieder geval voorlopig niet gaan stijgen, in sommige gevallen is zelfs de kans aanwezig dat er een daling gaat plaatsvinden.
Just my thoughts …

Doen! Voor naast je OP.

Wat is een OP?