De Precista PRS-17 serie is gebaseerd op de historische Precista-modellen die in de jaren 80 officieel werden uitgereikt aan duikers van de Britse Royal Navy.
De Tutima 768-01 is destijds heel bewust ontworpen en in de markt gezet voor operationeel gebruik op de grond.
Field Chronograph de vreemde eend in de bijt die speciaal voor de infanterie en grondtroepen werd ontwikkeld.
Dus mocht je deze hebben die is heel welkom hier,
Niet geheel mijn smaak beide. Daarnaast vind ik de mil spec heritage van CWC en in mindere mate van Precista vet in een field watch.
Al heeft wat contemplatie, onder het genot van een Coronatje in de Franse zon en verschillende gerelateerde topics, me toch het inzicht gegeven dat ik wat water bij de wijn zal moet doen.
I
De cwc gs steel black dail, wat minder authentic. Maar past toch beter bij beoogd gebruik….
@Cav
Tof dat er geen merk/logo/tekst op de a-11 staan. Had hem nog niet eerder gezien.
Gewoon doorzoeken tot je vindt wat je echt mooi vindt. Ik heb veel vintage field watches, maar kon niets moderns voor dagelijks gebruik vinden. Totdat ik een niet-fieldwatch zag en besloot om die gewoon als fieldwatch in te gaan zetten.
Hier ben ik heel blij mee. Eén van de eerste horloges die het gered heeft tot in mijn wekelijkse roulatie. Het is niet mijn GADA, want ik ga er niet mee zwemmen, maar hiken/fietsen/werk/avondje uit, alles kan. Nu kamperen.
Ondanks dat blijf ik wel verder kijken naar “echte” fieldwatches, met hogere waterdichtheid. Met een CWC heb ik niets en alles met een “generieke” kast valt voor mij ook af.
Circula maakt imho prachtige field watches, de ProTrail. Zoiets gaat er misschien wel komen.
Kijk ook eens naar de Preasidus “Tom Rice”? 255 euro, automaat met Seiko NH35 en 10 ATM. Moet je wel een beetje van die vintage look houden… Ik kon het niet laten en heb er eentje besteld…