Field watch only

De stalen banden zijn op…

Prachtig ding overigens.

Leuk. Ik vind die caseback wel een unieke toevoeging. Even het midden houden tussen de functionaliteit van een field watch, maar toch iets esthetisch toevoegen omdat 99% dit horloge draagt voor het uiterlijk en niet als echte field watch gaat gebruiken.

Idd en dan een mooie premium prijs erop. Die hanhart is beter met dat nieuwe staal . 1200 vickers is het zelfde als Sinn tegiment. Sorry maar dan weet ik het wel hoor !

1 like

Daar prijzen ze zich inderdaad wel wat uit de markt denk ik. Een leuke caseback is dan niet voldoende.

Past deze hier ook ? :sweat_smile:

5 likes

Dit ja. Mooi groen strap ivm metalen band.

1 like

8 likes

9 likes

Gr, Vigorelli

20 likes

Gaaf hoor.

Die casebook vind ik juist wel passen; blijft toch stoer op de 1 of andere manier.
OK, de premium is fors, maar goed, dan heb je wel iets unieks.
Dat heeft echte waarde, mijns inziens.

2 likes

10 likes

Is dit de 36 of 40mm?

Dit is de 40mm.

De 36mm is te herkennen aan de bolle bezel.

1 like

Bij de 36 mm moet ik weer op jacht naar banden.
En valt heel anders dan speedmaster en p01 enz. Dus verschil te groot.

Explorer 36 gehad, uur gedragen

1 like

15 likes

Foto van gisteren

12 likes

36mm is voor mij ook net te klein. Hier ook een Explorer gehad, super horloge, maar de maat bleef storen.
De Speedy (Cal 1861 #3570.50) daarentegen is ook weg, omdat deze wat plat op de pols lag. Als er eentje terugkomt is het de nieuwe referentie gezien de betere kast (Cal 3861).

1 like

Ik heb dus de 3861 hesalite en is mn absolute favoriet.
Ik wil daarnaast een mooie gada met goede waterdichtheid.

2 likes

Tja hier ook, nu dus de Nivada met 38 mm.
Ook de Explorer gehad en op staal viel deze wel iets groter dan bijvoorbeeld de Smiths Commando.
Nu deze twee als mijn hele collectie.

De Nivada heeft een schroefbare kroon en is 10atm. daar kan je gerust de zee mee in.

8 likes

Maar ook een ProTrek vind ik een “field watch”:

11 likes