Field watch only

Wauw!!
In mijn ogen een perfecte band voor dit horloge, deze is 38 mm tóch :+1:
Waar heb je die band vandaan?
Ik zoek zo’n band voor mijn Khaki Field 42 mm…

2 likes

Seconded! Mijn interesse heb je ook :grinning:

Edit:

Moet ik natuurlijk wel even een fieldwatch foto plaatsen…

5 likes

Nou, ik heb deze overgenomen van een forumlid maar het mooie is dat het gewoon in verschillende kleuren te koop is bij onze forumsponsor.

https://www.horlogebanden.com/rios-tula-bund-juchten-bruin/?classid=

2 likes

Dank! :pray:

Dank, gelijk ff kijken :+1:

Zo. hatseflats, besteld :sunglasses:

1 like

Ook te dragen zonder dat Bund stukje toch?

1 like

Jazeker. Goed opgemerkt!

Deze foto is te leuk om niet te posten.

10 likes

6 likes

Hoe field wil je het hebben?

8 likes

Welk bandje heb je daar aan de SNK? Mooie combo!

Dit is mijn fieldwatch! Inmiddels alweer toe aan mijn tweede omdat de eerste met pensioen moest. Die had iets te veel field gezien.

3 likes

Niet echt een field watch hoor. :thinking:

eentje van cheapest nato straps. Kostte als ik het goed voorheb een 5 euro!

1 like

Is dat niet een beetje achterhaald? Er zijn inmiddels al flink wat recentere oorlogen geweest. De militairen daar droegen ook horloges cq “field watches”. Volgens mij valt alles dat door militairen in het veld gebruikt is in de fieldwatch categorie. Dat en evt hommages daarvan.

Ja digitaal zal er ook zeker bij zijn gekomen maar ik denk niet dat je als militair kan vertrouwen op een Rivado chrono. :man_shrugging:

@Pauwelix en @zulu kunnen hier wat meer over vertellen denk ik.

Nee! Mee eens! Dacht dat je stelling nam dat alleen wo1 en 2 horloges en misschien Vietnam mee mochten doen.

1 like

G shock werkt altijd. Soms ook een suunto oid. Als je geen trek hebt in een losse GPS. En af en toe een verdwaalde Seiko.


En als het niet in the field is Omega planet ocean.

Is dat geen broodje om hoek bij de deli?

2 likes

Dat eigenlijk.

Heb je voor je functie per se GPS nodig? Dan krijg je een DAGR. Heb je als mountain leader een hoogtemeter nodig? Dan krijg je een hoogtemeter. Genieduiker? Duikcomputer.

Het is gelul dat de militair een overcompleet digitaal horloge met alle toeters en bellen moet hebben. De toeters en bellen krijg je van de baas. Het horloge niet.