Is dat een bandje van Petstrap?
Haha bijna.
Kunstmatige panter van ome Ali.
Geheel diervriendelijk
Wie, die staat em stoer. Geeft em n cool Pilot/Flieger vibe met z’n 24 uurs schaal
Bedankt voor deze mogelijkheid.
Het was even wennen de 24uurs aanduiding maar het is oprecht een waanzinnig horloge.
Bij deze is hij onderweg maar @SJW
Heb de Glycine van @LastGentlemen ontvangen. Hardstikke mooi horloge, alleen is het echt even wennen door de andere tijdsaanduiding. Foto’s volgen nog @Eddio ik heb je een PB gestuurd.
Als ik me niet vergis wordt t lijstje dan zo:
1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen
24 SJW
25 Galf
26 Eddio
27 SBeuk
28 Jat1708
29 Archer
30 SA83
31 PetraO
32 Mauzer
33 xfactory
34 Spooler
35 D.r
Super dank je voor de aanpassing
Inmiddels heb ik de Glycine uitvoerig aan de tand gevoeld, verslagje volgt nog. Wegens grote drukte rond de feestdagen op het werk kom ik er nu pas aan toe om te reageren…
@Eddio, ben je inmiddels beschikbaar? PM anders even je gegevens, dan stuur ik hem door.
Ik ben weer beschikbaar, PM onderweg. Dank voor bericht!
Inmiddels is de Noon op weg naar @Eddio en ben ik nog een kort gebruiksverslagje verschuldigd. Hier eerst een plaatje van wat er binnen is gekomen: standaard horloge-box met tags, een mooie wrap met diverse bandjes en een zakje met nog wat los grut. Ik heb al dat moois verder niet meer aangeraakt (enkele bandjes heb ik zelf in de sortering) en heb de Noon direct op zijn eigen zwarte branded nato omgeslingerd en nooit meer gewisseld want die is nagenoeg ideaal.
Wauw, dat ding loopt strak, in de paar weken om de pols slechts enkele seconden in de plus! Prima maat voor mijn ca. 19cm polsen en hoewel ik niet zo van goudkleurige tierelantijnen ben zijn de wijzers en opdruk op de wijzerplaat nu erg fraai. Ook erg mooi vind ik de zeer lichte bolling in het saffier en de cycloop maakt hem af met de mooie rood-op-witte datum eronder.
Zijn er nog minpuntjes? Only minor: lume mag beter op een horloge van deze prijsklasse en het ontbreken op de wijzerplaat is jammer. Ook al begon ik langzaam te wennen aan de 24-uurs-schaal, het contrast en de soms erg kleine getalletjes zijn een uitdaging voor mijn 50+ ogen.
Al met al was dit een mooie kennismaking met het merk Glycine. Wederom een buiging voor de initiatiefnemer @marnixmoed, top!
(Een weekje of 2 te lang hier gehad, excuus daarvoor: doorwerken met de feestdagen en zo…)
Ik zou toch zweren dat Kerst al achter ons ligt. Er is een pakket gebracht, dank @Galf met alleen maar heerlijkheden. @marnixmoed wederom dank voor deze geweldige mogelijkheid! En wat een prachtig horloge! Ik ga hier eens even van genieten de komende 2 weken. Niet op de nato want dat is niks voor mij
Op een bund? Dat is wel een killercombi bij dit horloge!
Staat en vet stoer
Mijn tijd met deze geweldige fiffer komt op een einde. Een verslag volgt. De combi met de bundstrap is zo gaaf dat dit inspiratie gaf voor mijn eigen 24 uurshorloge.
@SBeuk jij bent de volgende op de lijst, ik ga je een PB sturen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
We zijn allemaal geleerd om klok te lezen, allemaal op de 12 uur rotatie manier. Voor piloten en astronauten is deze methode niet wenselijk en daarom is de 24 uursweergave een veel betere optie. Maar de meeste dragers zijn geen piloot of astronaut, net zo als de meeste duikhorloge dragers geen duikers zijn. Waarom zou je er dan 1 dragen? Simpelweg omdat ze fantastisch zijn!!!
Mijn eigen ervaring met een 24 uurshorloge, mijn eigen Jacopo Dondi (zie hierboven), is er al sinds het begin van de hobby. Een heerlijk simpele versie welke de gedachte uitdraagt dat het niet altijd nodig is om te weten dat het 13.33 is. Dit horloge, met slechts 1 wijzer, heeft een nauwleurige weergave van een kwartier! Op vakantie een heerlijk horloge. En 12 uur uur op traditionele positie van een normaal horloge met de gedachte dat mid dag een positief vooruitzicht op de dag is. Klinkt vaag maar ik begrijp.
De Glycine is een heel ander concept van een 24 uurs horloge maar 1 die echt indruk gemaakt heeft. Ten eerste vanwege de veel sportievere look hetgeen beter bij mij past. De bezel is mooi, de wijzerplaat indeling super en de cyclops maakt het af! De geschiedenis maakt het af! Ik heb een paar jaar terug de Combat sub gehad en die was tevens fantastisch, goed gedaan Glycine!!!
De Noon draagt heerlijk op de Bund en de combi is, zoals al gezegd was door @Chlorophyl killer!
Is de Glycine een schot in de roos? Foutloos?
Nee! Een showstopper? Ook niet!
Ik heb 1 probleem met deze uitvoering en dat is leesbaarheid. Zodra de schemer begint gaat de leesbaarheid snel schteruit. Ja je moet wennen aan een uur hand die 24 uur roteert gecombineerd met een normale minuten weergave. Maar de donkere wijzerplaat en gebrek aan lumen maakt het lastig. De witte wijzerplaat versie of een lumen variant (beide bestaan) zou voor mij helemaal af zijn.
Na 2 weken kan ik zeggen dat deze constant om de pols gezeten heeft. Deze Glycine met geschiedenis in de lucht is een ware wingman geweest. Dank voor de mogelijkheid @marnixmoed wordt absoluut gewaardeerd!!
Tot ziens Glycine!!!