Fiffer 2026: Revelot Admiral GMT Damascus Meteorite

Wow! Wat een mooi initiatief weer @marnixmoed !

Mijn interesse voor damast/damascusstaal is weer gewekt. Ik probeerde ooit 1 meteorite dial en dat was geen hit.

Ik vertroetel deze ooit graag een tijdje en heb mezelf aan de lijst toegevoegd.

1 marnixmoed
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413 :point_left:t3:
6 xfactory
7 Robinj
8 Kouco
9 H-Dirk
10 EddieC
11 Tijdspraak
12 Roland1982
13 Boer96
14 wimm5
15 watches4life
16 Plees
17 Gipie
18 Bottero
19 Berend
20 Horlogista
21 Toine8
22 Windhund

2 likes

Nog eentje dan:

6 likes

1 marnixmoed
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413 :point_left:t3:
6 xfactory
7 Robinj
8 Kouco
9 H-Dirk
10 EddieC
11 Tijdspraak
12 Roland1982
13 Boer96
14 wimm5
15 watches4life
16 Plees
17 Gipie
18 Bottero
19 Berend
20 Horlogista
21 Toine8
22 Windhund
23 jos

2 likes

Ik krijg van PostNL melding dat de Revelot zojuist is aangekomen bij @xfactory, veel plezier komende twee weken!

Gaandeweg heb ik geregeld mijn ervaringen en meningen over het horloge gedeeld, heb hem sinds woensdag ook niet meer om gehad, dus een mooi moment om te stellen wat me het meeste is bijgebleven:

• Zo’n Seiko uurwerk is niet het meest accurate natuurlijk, maar best prima voor een horloge dat je niet dagelijks draagt.
  • Het horloge zelf is keurig afgewerkt, mooie strakke lijnen en draagt heel comfortabel met deze gevormde kastpoten.
  • Zonder veel daglicht doet de meteorieten wijzerplaat me minder dan ik gedacht. In volle glorie produceert het zeker wel een mooi effect.
  • Het Damascus (waarvan ik vooraf vreesde dat het een hoog kermis-gehalte zou krijgen) is enorm subtiel en geeft een prachtig effect aan de kast. Het enige nadeel daaraan vond ik dat de bezel in vooraanzicht gewoon vies lijkt, door die hele minimale afwisseling van donker en licht in het staal.
  • Het enige positieve aan de originele rubberen band is de Quick release. Verder draagt deze armoedig.
  • Lume is aanwezig in overdaad. Eigenlijk alleen maar positief, het enige dat ik over the top vond was de radar-ring op de wijzerplaat. Maargoed, dat is zeker een kwestie van smaak.

@marnixmoed bedankt voor de gelegenheid tot het dragen van dit mooie horloge, zonder jouw initiatief had ik deze positieve ervaring met dit microbrand nooit gehad.

Veel plezier in het bijzonder komende twee weken aan Kurt en alle volgende hoeders van dit horloge :watch:

8 likes

Bedankt @Knoopje413 voor de fijne bezorging van de fiffer!

Eventjes een overzichtsfoto om de inhoud van de doos bij ontvangst vast te leggen en dan gaan we komende dagen genieten! :blush:

11 likes

Dag 1 met deze fiffer en laten we meteen starten met een nieuwe nato :wink:

Eens zien hoe we zo elkaar beter kunnen leren kennen!

7 likes

Ik stond er helemaal niet bij stil dat sommigen n GMT complicatie nog niet hebben ervaren. Leuk dst deze Fiffer daar aan kan bijdragen.

Dat lijkt me niet de bedoeling. Kan iemand hier n filmpje v maken, zodat ik dit naar de makers kan sturen?

Als fervent horlogeliefhebber kijk ik altijd uit naar een nieuwe “fiffer” om de pols. Elk stuk heeft zijn eigen verhaal, zijn eigen karakter — en dat maakt het net zo boeiend. Ook deze keer was mijn nieuwsgierigheid groot.

Na een week dragen moet ik echter eerlijk toegeven dat het me niet helemaal lukt om er mijn draai in te vinden. Het concept achter dit horloge is absoluut interessant — de verwijzing naar een oorlogsschip en de robuuste uitstraling zijn duidelijk en doordacht — maar het is simpelweg niet een stijl die bij mij persoonlijk aansluit. Soms voel je meteen een klik, en soms… net iets minder.

Dat neemt niet weg dat ik het een bijzonder stuk vind en vooral dankbaar ben dat ik de kans heb gekregen om het te mogen dragen en ervaren. Het blijft een privilege om zulke horloges van dichtbij te ontdekken.

Om jullie toch een goed beeld te geven, heb ik enkele sfeerfoto’s toegevoegd. Hopelijk geven ze beter weer wat woorden soms moeilijk kunnen vatten.

Omdat ik merk dat dit horloge mij minder ligt, geef ik het met plezier door aan de volgende liefhebber (@RobinJ) in de lijst. Iemand anders zal er ongetwijfeld meer van kunnen genieten — en dat is uiteindelijk waar het om draait.

Het is trouwens de eerste keer dat een fiffer mij wat minder aanspreekt, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Het kan niet elke keer een voltreffer zijn, nietwaar?

Tot slot wil ik zeker @marnixmoed bedanken voor deze en alle andere fiffers die hij telkens opnieuw belangeloos ter beschikking stelt. Dat engagement wordt hier absoluut gewaardeerd.

13 likes

@RobinJ Ik heb je een PM gestuurd intussen :wink:

1 like

En toen was hij daar. Bezorgt door een alleraardigste dame van PostNL. Alvast de eerste foto’s van het pakket en alles wat erin zat.

En uiteraard wederom dank aan @marnixmoed voor het beschikbaar stellen van een erg interessant horloge. Ik ga hem dragen, ik ga hem ervaren, en ik ga mijn ervaringen met jullie delen.

Alvast een kleine eerste indruk; fors gewicht maar prettig te dragen.

7 likes

Graag gedaan.

En de anderen bedankt voor de toevoegingen aan vele bandjes. Die verrijken de ervaring imho :sparkling_heart:

5 likes

Tja, na 9 dagen pas voor de derde keer om de pols vandaag. En ik moet bekennen; het is ook de laatste keer.
De meteoriet wijzerplaat is prachtig. Door de lichtinval iedere keer net weer een beetje een andere schittering. Maar daar houdt het voor mij ook wel op.
De kast is zwaar en de matte kleuren spreken mij niet aan. Het damascusstaal is een leuke feature maar voegt voor mij enkel onrust toe in de uitstraling van het geheel.

De volgende op de lijst inmiddels een berichtje gestuurd zodat dit, ik blijf het zeggen, geweldige initiatief bij een volgende geïnteresseerde verder kan gaan.

6 likes

Vandaag kwam de Revelot bij mij thuis aan, tijd voor een overzichtje.

De doos, spannend…

En de inhoud daarvan.
En gelijk om de pols natuurlijk!

Ik kom later terug met mijn bevindingen. Fijne avond.

11 likes

Wat een ding de Revelot. Mijn eerste indruk was groot en wat valt er veel te zien.

Het Damascus is mooi om te zien maar het heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
Dit was tevens ook mijn eerste ervaring met de GMT functie ook hier heb ik niet zo veel aan, blijkt.

Het Horloge zelf zit wel mooi in elkaar mooie lume, fatsoenlijke bezel, kroon werkt prima, mooie vormen in de kast, en veel kleine details er valt gewoon veel te zien aan het horloge. Dat was deze Fiffer voor mij het zeker waard want op de foto´s is dit moeilijk vast te leggen (nu ben ik ook geen al te beste fotograaf)

Dit is wel gaaf hoor.

Hij is voor mij alleen te groot mede daardoor valt die niet lekker om mijn pols, nu had ik de luxe dat ik ook de Squale fiffer toevallig in huis had en die zat wel super goed dus de Revelot moest het mede daardoor ook een beetje afzien.

Korte conclusie van mijn kant, ik zou zelf dit horloge niet kopen. Dit neemt niet weg dat ik wederom dankbaar ben voor het gebruik maken van dit concept. Zo kan je mooi dingen uitproberen en in de praktijk uitproberen.

Ik zal de volgende op de lijst een PB doen en dan kan die door naar de volgende.

6 likes

Wow, gave foto die laatste. Voelt de Revelot zich helemaal bij thuis :wink:

2 likes

Net voor het weekend heb ik het horloge mogen ontvangen.

Bij het uitpakken dacht ik oeh dat is niet wat ik normaal zou dragen, eens kijken wat het gaat brengen. redelijk fors van formaat en met een dikke rubber strap eraan.

Maar na 2 dagen zo om de pols moet ik zeggen dat deze echt heel prettig draagt en er eigenlijk ook goed uitziet, Zeker zo in dit zomerse weer past er perfect bij.
Eerste indruk is in ieder geval goed

9 likes

En dat is 1 vd voordelen v n Fiffer. Soms is n korte blik niet genoeg om n goeie indruk v n horloge te krijgen.

Hij staat je idd goed :+1:

3 likes

Mooi hoe zo’n Fiffer inderdaad zijn werk doet. Toen ik hem had ben ik op verschillende facetten positief verrast, op andere negatief. Nu is er opeens weer een horloge met een NH uurwerk incoming nadat ik die eerder afgezworen had.

Je kan hem goed hebben hoor @H-Dirk :ok_hand:

3 likes