Ik krijg van PostNL melding dat de Revelot zojuist is aangekomen bij @xfactory, veel plezier komende twee weken!
Gaandeweg heb ik geregeld mijn ervaringen en meningen over het horloge gedeeld, heb hem sinds woensdag ook niet meer om gehad, dus een mooi moment om te stellen wat me het meeste is bijgebleven:
Zo’n Seiko uurwerk is niet het meest accurate natuurlijk, maar best prima voor een horloge dat je niet dagelijks draagt.
Het horloge zelf is keurig afgewerkt, mooie strakke lijnen en draagt heel comfortabel met deze gevormde kastpoten.
Zonder veel daglicht doet de meteorieten wijzerplaat me minder dan ik gedacht. In volle glorie produceert het zeker wel een mooi effect.
Het Damascus (waarvan ik vooraf vreesde dat het een hoog kermis-gehalte zou krijgen) is enorm subtiel en geeft een prachtig effect aan de kast. Het enige nadeel daaraan vond ik dat de bezel in vooraanzicht gewoon vies lijkt, door die hele minimale afwisseling van donker en licht in het staal.
Het enige positieve aan de originele rubberen band is de Quick release. Verder draagt deze armoedig.
Lume is aanwezig in overdaad. Eigenlijk alleen maar positief, het enige dat ik over the top vond was de radar-ring op de wijzerplaat. Maargoed, dat is zeker een kwestie van smaak.
@marnixmoed bedankt voor de gelegenheid tot het dragen van dit mooie horloge, zonder jouw initiatief had ik deze positieve ervaring met dit microbrand nooit gehad.
Veel plezier in het bijzonder komende twee weken aan Kurt en alle volgende hoeders van dit horloge