Wel je admini bijhouden hè
De Sugess is in goede orde ontvangen! Maar eens een tijdje om de pols houden. Visueel is het in ieder geval een interessant horloge met mooie diepte.
Huidige lijst met geupdate administratie:
1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Golf (voorheen Engel)
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Engel
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
23 Phodebimos
Ik ben zo brutaal om mezelf ook even op deze lijst te knallen .
Ed is zo brutaal
Dat hij non-verbaal
De fiffer lijst verrijkt
En hij met zijn avatar prijkt
Sterk verhaal!
Ik wil ook graag meedoen en eens iets proberen waar ik zelf niet aan zou denken
Heel leuk initiatief trouwens
marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Engel
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
23 Phodebimos
24 Johan72
Voor de administratie, jullie hebben de lijst verkeerd gekopieerd . Geeft niet!
Ik heb hem sinds vandaag . Volgende week komt ie jouw kant op!
Laten we wel de administratie op orde houden:
1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Golf (voorheen Engel)
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
23 Phodebimos
24 Johan72
Ik heb wat ik zag als de meest recente versie gekopieerd, volgens mij van vlak boven mijn reply. Excuses als ik daar een fout bij heb gemaakt
@Wuoter je hebt bericht!
Ik verwacht morgen even een wat langer bericht te schrijven over mijn tijd met de Tourbillion
Juist, ik zou nog een stukje schrijven over mijn tijd met de Sugess! Excuses voor de traagheid, druk druk druk in huize Golf.
Anyway, bij ontvangst was ik zeer blij verrast over de afwerking van de Sugess. De wijzerplaat is fraai, druk, maar fraai en het tourbillion uurwerk mooi maar toch subtiel verwerkt. Geen extreme shizzle, so to say.
Om de pols draagt de Sugess, ook op mijn 19cm pols, groot. Wellicht omdat ik persoonlijk liever 33 tot 39/40mm draag. De Sugess is iets groter en ook qua gewicht aan de maat. Het resulteert erin dat hij niet snel mooi onder een trui of overhemd verdwijnt, maar al snel erboven blijft steken. Geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden wanneer je overweegt zo’n Sugess te kopen.
In de dagen dat ik hem mee had naar bijvoorbeeld de zaak, vonden veel collega’s het interessant om eens te vragen naar “wat dat ding in de wijzerplaat was”. Een gespreksstarter is het zeker.
Inmiddels heeft @Wuoter het horloge opgehaald en ben ik benieuwd naar zijn ervaring.
Plaatjes voor de sfeer!
Na een periode met veel plezier de Sugess te hebben mogen dragen, is het horloge inmiddels aanbeland bij @D.R.
@marnixmoed Dank voor het mogelijk maken van deze Fiffer!
Administratieve update:
1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Golf (voorheen Engel)
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
23 Phodebimos
24 Johan72
Hij is binnen hiero! 1e indruk: een tourbillon doet me een stuk meer dan ik dacht. Op papier en plaatje stoort het hele idee me ervan, maar nu dat die zo ronddraait op m’n pols kijk ik er steeds naar!
Klein rapportje, zoals behoort! ‘De tourbillon, de meest nutteloze complicatie’. Want, eigenlijk voor zakhorloges, kan zomaar méér moeite kosten om precies te maken op een polshorloge, duur, gat in je wijzerplaat en ga zo maar door. Goed, zo ken ik er nog een paar en als ik die denklijn volg, eindig ik bij een Casio van een tientje als enig redelijk horloge. Of géén horloge, omdat de telefoon toch wint.
Maarja, ik trok de arbitraire grens bij de tourbillon! Tot daar en niet verder! Dus ik was benieuwd wat ik er in het echt van zou vinden. Well. Blíjkt dus: dat ik het ontzettend gaaf vond en steeds naar bleef kijken. Round and round en lekker staren naar anachronismeception: een mechanisch horloge dat dat al is met techniek die dat bínnen die wereld is.
De Sugess is decent bang voor your buck. Niet mijn stijl, maar desondanks veel gedragen in die 2,5 week dat die bij mij was. Vooral de datumaanduiding kon ik moeilijk mee leven, met elke keer twee overgeslagen getallen.
Grootste probleem: door al het gezwets over dure tourbillons vind ik nu dus dat die mega exclusief moet zijn en dat voelde deze niet. Zwitserse instapper? 15k retail (dacht ik) voor eentje.
Oh well, een mens mag dromen
Na de
heb ik de smaak te pakken en schrijf ik mijzelf ook graag in op deze lijst!
1 marnixmoed
2 SwissToni
3 horlogista
5 xfactory
6 7 Thijs82
8 R_B
9 wimm5
10 Martin84
11 Plees
12 onbedoellie
13 Roland1982
14 Kad
15 Jurk
16 denvro
17 Golf (voorheen Engel)
18 Wuoter
19 D.R
20 pverstraten
21 F-91W
22 Owengraven
23 Phodebimos
24 Johan72
25 Patrick010
Vergeet dan niet om ook n kijkje te nemen bij de andere Fiffers. Misschien zit er nog meer leuke voor je tussen.
Hij is in zijn volledigheid binnen, wat een wijzerplaat, zoveel kleine details.
De draaimolen in het midden moet ik nog even debateren wat ik er echt van vind maar dus binnenkort een korte review van deze Fiffer.
Het gegraveerde balanswiel is
Ik moest ook nog even een review maken:
Voor de prijs een tof horloge. Tourbillon is een mooie complicatie (letterlijk), maar voor mij te druk.
Deze wijzerplaat complementeerd dit voor mij door Romeinse cijfers (ik merk dat ik hier echt een grote haat voor heb), afgeknipte cijfers en dus het mechanische.
Heel tof dat ze het toch nog aardig dun hebben kunnen houden (relatief gezien dan), maar toch niet echt mijn horloge.
Het is een gaaf horloge, maar heel erg smaakgevoelig denk ik.
Wel fijn dat ik het een keer mocht proberen!