Find: Jenny Caribbean

Zo’n 7733 is een beetje het goedkope chrono uurwerk van Valjoux toch? Ze zijn ook nooit gedecoreerd of niets, ziet er erg armzalig uit. Jaren geleden toen de duurdere chrono’s met kolomwiel (22, 72, 92 etc) nog te betalen waren kraaide er geen haan naar de 7733/7734 chrono’s. Deze kon je toen voor een paar honderd overal vinden :slight_smile:

1 like

Deze stond een week of 2 geleden toch op marktplaats? Had hem ook zien staan. Erg mooie Aankoop. Gefeliciteerd. Ook leuk al die andere klokken.:+1::+1:

De Valjoux 72 versies zijn idd nog duurder.

Dit was mijn exemplaar, met Valjoux 7733 en destijds verkocht als een Dugena:

5 likes

Hoe weet je dat het een V72 versie is?

Die heeft 3 sub dials

Mooi! En zeker nette prijs. vrees dat het exemplaar van versteegk zonder service geschiedenis nog niet eens in de buurt gaat komen. Des ondanks…mooie vondst.

Als ie em laat servicen zoals ie van plan is, heeft ie straks een service geschiedenis.

Ook is het verschil in prijs tussen een niet of wel recent geservicede valjoux 773 chrono niet heel groot.

Het is voornamelijk van belang dat alles origineel is en werkend is om een goede prijs te krijgen.

Ik heb overigens niet de indruk dat de topic starter het horloge wil verkopen maar gewoon een tof horloge wil dragen.

1 like

Minderwaardig is een waardeoordeel. En terecht. Neemt niet weg dat ik een paar penankers heb, waaronder mijn eerste horloge uit 1970.

[quote=“Maurits, post:15, topic:136246, full:true”]
En ze zijn tamelijk luidruchtig.[/quote]
Het is geen straf om je penanker te horen tikken terwijl je zondagochtend je koffie nuttigt en het nieuws doorneemt. Op een ander moment ook niet, maar het tikken versterkt de setting meer nog dan andersom. :nerd:

[quote=“Maurits, post:15, topic:136246, full:true”]
Waren de goedkope wegwerphorloges van vroeger.[/quote]
Minder wegwerp dan een Chinees kwartshorloge a la QenQ van de Kijkshop nu. Een deel kon je inderdaad heel lastig uitelkaar halen omdat er veel delen geperst waren. Er zijn denk ik veel meer penankers uit 1975 in lopende staat over dan dat er prutskwartshorloges uit pak hem beet 2005 over zijn.

Het is dus zaak penankers niet te duur te kopen, en een niet te dure horlogemaker te hebben.

Ik ben het dus in grote lijnen eens met Maurits :smile:

3 likes

Ja das waar, daar heb je een punt. Zat met die V72 in mijn hoofd. Om een lang verhaal dan maar kort te maken…mooie aanwinst, zeker de moeite waard om een service beurt te laten geven en dan nooit meer weg doen :slight_smile:

Gr.
Men

2 likes

Vraagje aan de experts, de Jenny wordt op dit moment gereviseerd, de vraag is of ik de kast zal laten polijsten of niet? Eveneens het glas vervangen of opknappen?

Kast zou ik zo laten en glas zou je best kunnen vervangen.

1 like

Glas vervangen mag altijd. Kast polijsten is bijna altijd een misdaad.

1 like

Als het glas niet gebarsten is, dan polijsten; vervangend glas past nooit zo goed als het originele glas.

Kast zou ik denk ik zo laten, hij heeft nog de mooie originele scherpe lijnen. En als je die toch laat opmaken, dan door een vakman met een lapideermachine en niet door iemand met een poetstol.

3 likes

Ben benieuwd naar de “na” foto’s…

1 like

8 likes

Gisteren terug gehad van @Kalle! Wauw onwijs mooie revisie! Dit weekend zal ik wat foto’s maken voor jullie. Hier alvast sneak preview…

19 likes

Inderdaad! :heart_eyes:

Fantastisch horloge en mooie opknapbeurt.

Heel mooi resultaat; al was het uitgangspunt natuurlijk al niet slecht, voornamelijk het glaasje was wat bekrast.
Nu lekker dragen; veel plezier ermee! :+1:

Boh…jaloers