Flieger Friday : the best Fliegers šŸ›© (Deel 1)

Schaar bijna alle grote industriĆ«le reuzen uit Duitsland dan maar onder ā€œfoute bedrijvenā€ als het om Duitsland in de Tweede Wereldoorlog gaat.
MAN produceerde tanks, Mercedes Benz stafwagen voor de wehrmacht en vliegtuigmotoren, Krupp idem als MAN.
De merken die nu Audi vormen, produceerde allemaal voor het Nazi-regime. Noem maar op
Dus in mijn ogen vind ik het een vergezocht iets.

Ziet er strak uit

1 like

Yup. Helemaal.

Ik ga er voor sparen.

Hoewel ik al een Speedmaster heb, zie ik deze als een aanvulling op mijn collectie.

1 like

Op de valreep… De Unitas 6498

14 likes

Heb je ook een foto van de achterkant/uurwerk ?

Hij blijft mooi.

2 likes

Natuurlijk. Het uurwerk komt trouwens uit een zakhorloge. Voor het horloge een 41mm RVS kast gevonden, dat is nog net haalbaar op mijn pols.

2 likes

Ik heb deze ook, beide varianten. Ik heb er werkelijk niets op aan te merken. Lopen allebei ontzettend secuur. Zelfs het originele leren bandje is niet afgrijselijk!

2 likes

Echt mooi !!!

1 like

28 likes

17 likes

13 likes

Mooi

Maar voor mij te dik en te lange lug afstand

1 like

Fijnafstelling op de gesp?

1 like

Jazeker! En titanium

1 like

Hij is inderdaad wel lomp. Maar ik vind hem te mooi haha. Een klatser voor de afwisseling is ook wel weer leuk.

1 like

20 likes

Prachtige Seiko. Heb je hier meer gegevens van?

1 like

Dit is de SNA411 flightmaster. Volgens mij nog prima verkrijgbaar. Er circuleren er ook een aantal op het forum. Heerlijk horloge. Vooral YouTuber TheUrbanGentry heeft er veel video’s aan besteedt, als je meer info zoekt :+1:

De band is een Barton Elite silicone overigens. De originele stalen band is een Seiko waardige rammelaar :sweat_smile:

1 like

Grappig dat dit horloge nog niet eerder op mijn radar is verschenen. Bedankt :+1:

Ja, daar is nog een wereld te winnen. :joy: