Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 1)

14 likes

Naar ik vrees helaas te groot voor mijn bescheiden polsjes met zijn 50mm lug-to-lug.

Wel een prachtig ding :ok_hand::ok_hand:

21 likes

10 likes

Wissel van type B naar type A

13 likes

13 likes

12 likes

deze wordt wat eentonig. is altijd een topper. geweldig mooie foto trouwens.

1 like

Dank U :blush: :blush:

Ik wil ook een keer aan de Flieger en zie door de bomen het bos niet meer. Het Duitse oermodel vind ik wat saai en Engels of Amerikaans kan ik niet vinden. Ik vind deze Seiko en Wostok wel mooi. Iemand ervaringen? En is die Seiko eigenlijk wel een Flieger? :thinking:

7 likes

De Seiko komt wel het dichst in de buurt van de traditionele Duitse Flieger qua wijzerolaat en wijzers.

Wat nu precies door mag gaan voor een Flieger zijn de meningen over verdeeld denk ik.

Als je het op de originele vijf zou houden ( Stowa, Laco, Wempe, A Lange en IWC ) doe je een hoop andere horloges te kort denk ik.

2 likes

De seconde wijzer van de Seiko hield me tegen m te kopen, ik vind het “contra” deel te groot en raar dat daar de lume zit. Verder vind ik beide getoonde horloges mooi. Hoe puristisch je de flieger wil is jouw keuze, jij gaat er mee lopen en van genieten. Kijk niet naar “wat hoort”. En de buitenwereld kijkt algemeen niet eens wat je draagt.

Ik wilde zelf een Laco basic A maar het feit dat er een lawaaierig Miyota caliber in zit waar ze dan ook nog “Made in Germany” op zetten hield me tegen.

Voorlopig heb ik een Ali Express flieger om te kijken hoe het bevalt, met hetzelfde luidruchtige Miyota uurwerk als de Laco. Ik vind persoonlijk de originele A wijzerplaat er rustgevend om naar te kijken.

4 likes

Prachtig, wel model is dit van AVI-8?

1 like

Bedankt! Dat is de Eagle Squadron Bronze. Was een uitgave van 2020, volgens mij in totaal 900 stuks in zwart, groen of blauw.
39mm met een NH35 er in.

1 like

Dank, helemaal mee eens. Deze gooit ook hoge ogen. Iets duurder, maar wel heeeeel mooi :yum:

6 likes

We mogen weer :small_airplane:

13 likes

28 likes

Nice!!!

1 like

X-post

21 likes

Heel cool!

1 like