Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 1)

He, wat leuk! Nog een speedbird. Je ziet ze niet zoveel.
Ik vind het een tophorloge. Uitstekende specs en performance.
Loopt bij mij strak +2

1 like

Mooie flieger! Vintage kleur en alle wijzers in de juiste lengte verhouding. Welk merk en type is dit?

Dank je wel!
IMO een simpele flieger, voor mij de ideale maat, draagt comfortabel en ook die van mij loopt binnen een paar seconden per dag. De datum klikt vrijwel precies om 00:00 uur door. Goed afgeregeld dus.
Voor mij een van de favorieten.

2 likes

Dekla brons 40 mm

1 like

15 likes

Fijne Flieger Friday!

17 likes

Erg leuke custom built met Seiko 4R35. Interesse, wellicht doe ik hem weg :innocent:

12 likes

25 likes

23 likes

Fijne Flieger dag gewenst!:sunglasses:

:netherlands:

30 likes

Goede keuze, had ‘m ook net toevallig vandaag terug op deze band gezet :ok_hand:t3:.

25 likes

Schitterend

Hoe hoog cq dik is de kast van zo’n IWC chronograph?

1 like

Bedankt!

Dit is volgens mij het dikste model van de 41mm reeks omdat er nog een soft iron inner cage tegen magnetisme inzit, 15,3mm. Draagt wel niet zo groot als de afmetingen laten denken moet ik zeggen.

2 likes

Nog steeds in mijn nopjes met mijn Archimede Flieger 200

12 likes

Ah ook gewoon Flieger zaterdag.

13 likes

Net een lang vader/zonen weekeind achter de rug. Super leuke dagen gehad in de Ardennen.

Tijdens het bezoek aan het oorlogsmuseum in La-Roche-en-Ardenne, heb ik met bewondering staan kijken naar een Laco flieger horloge. In een hele nette (nos?) staat, compleet met doosje. Ik ben zelf grote fan van fliegerhorloges en om dit model (55mm!) eens in het echt te zien, is wel bijzonder.

Het museum vertelt het dramatische verhaal van de bezetting en bevrijding van de Ardennen. De eerste 2 verdiepingen zijn gewijd aan de lokale en geallieerde strijdkrachten, tal van vitrines en displays met voertuigen, uniformen, wapens, videofragmenten, foto’s en verhalen. En als je dan op de 3e verdieping komt, die is gewijd aan de Duitse bezetter, dan verliest ie voor mij wel enige glans.

21 likes

Het is weer Flieger Friday!

Fijne dag allemaal!

22 likes

Bijna weekend, fijne dag allemaal!

:ok_hand:t3::ok_hand:t3:

12 likes

Hanhart Pioneer Tachytele vandaag

22 likes

18 likes