X-post
Keflavik by night.
Scenario: approach Keflavik, runway 28, laatste halve mijl.
Model: Mijn idee van het nooit afgebouwde tweede prototype van de Bristol 167 “Brabazon”. Prachtig vliegtuig, commercieel debacle (https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Brabazon).
Simulator: Flightgear.org 2020.3.6
Speedbird was erbij!
Fijn weekend alvast!
Wow, die zie je niet vaak een originele!
mooi uitzicht over een prachtige stad
Gebroederlijk naast elkaar!
Top!
Ha, daar is tie weer!!
Geweldig horloge.
Keuze stress?
En voor een prima prijs
Stevige snelheid voor de laatste halve mijl (met een torque van 0?
) even de wiki gelezen, interessant ding
Mee eens. Maar ik heb gemerkt dat hij onbestuurbaar wordt bij combinatie grotere AoA/lagere snelheid, en de klap bij neerkomen valt mee (mits je op tijd overneemt op handbesturing, en voldoende runway voor je hebt). Volgens het fdm zou het nog moeten gaan bij 110 kias, maar dat is me nog nooit gelukt…
Btw, als je hem ophaalt in Flightgear heb je niets op het panel behalve het sixpack, en er is geen pedestal. Wat je ziet op het panel op deze foto heb ik zelf bij elkaar gesprokkeld en waar nodig werkend gemaakt in dit model.
De oorspronkelijke Bristol Centaurus motoren zijn door mij vervangen door turboprops. Dat is ook conform de plannen van Bristol met het tweede prototype.
Dat verbouwen van modellen vind ik eigenlijk leuker dan het vliegen zelf, ik leer er zo nog een hoop technische zaken bij en een scripttaal (nasal).